Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

16:39 | January 27, 2020

Snap back to reality…

Baddräkt- Länk!

Oh there goes gravity…

Jag är tillbaka i Calgary Kanada och det var inte så hemsk chock som jag trodde. När vi åkte var det ju ruggiga minusgrader men när vi landade så var det plus och mycket av snön hade smällt bort. Jag har säkert nämnt det innan men det finns något som heter Chinookvindar som kan dra över Calgary och det är jättevarma vindar som gör att det just kan bli plusgrader över några dagar. Väldigt konstigt men jag tycker det är så härligt, man vet liksom inte vad man kommer att vakna upp till om man inte är en sådan som kikar väderprognosen för jämnan. 😀

Den här semestern som vi hade var så välbehövlig. Även om jag och min sambo träffas hemma och pratar dagligen så går det inte att jämföra med kvalitetstiden vi fick Cabo. Det är hockey varje dag förutom fyra dagar i månaden men då är det vila eller så har vi något som måste fixas så att få vakna upp, beställa room service, äta frukosten till den fantastiska utsikten och bara “vad ska vi göra idag?” det har varit helt jäkla oslagbart!

Det här är ju den veckan som dom får vila upp sig inför sista delen av säsongen så vi hittade på några saker men för det mesta blev det chill och det behövde även jag. Ingen av oss är såhär att så fort solen tittar fram ska vi ut och pressa, utan vi kunde lägga oss igen efter frukosten, hoppa i poolen vi hade till rummet, jag plockade ofta fram datorn och passade på att jobba. Det enda vi anpassade oss efter var tiderna vi hade planerat in middagarna.

Det här stället är verkligen perfekt om man vill åka till ett otroligt vackert ställe med grym service och bara ta det lugnt. Det finns såklart aktiviteter man kan göra runtom men känner man för att skämma bort sig och ladda batterierna så åk till Cabo San Lucas. Hotellet vi bodde på heter Waldorf Astoria Los Cabos Pedegral.

Här kommer lite bilder som jag inte publicerat. Vi kan väl låtsas att jag är där en dag till innan bilder från verkligheten kommer upp. 😉

Bye bye Calgary!Det första vi gjorde när vi landade och väntade på vår bil var att poppa en Corona. Jajemen, gissa vem som lärt sig dricka bärs under denna resa. 😀Utsikten från vårat rum. Varje dag mellan  16-17 kom dom upp med guacamole samt Coronitas som man fick smaska på.Den här utsikten kunde man inte bli less på och varje dag såg vi valar som simmade och vissa hoppade till och med. En morgon såg jag även delfiner. 😀

Vårat rum.
Den här duschen var underbar! När vi stod och duschade här kunde vi se rakt ut på balkongen och havet. Alltså en förmiddag var det en val som var så nära att vi såg den från duschen. 😀 Ingen av oss gillar att pressa i solen så vi tog en promenad på stranden och fick för oss att bygga en liten kanal haha!Solnedgång. Restaurangen till höger åt vi på sista kvällen.Vi spenderade många timmar i den här poolen. Och inte nog med att vi hade sådan magisk utsikt, det flög mycket örnar här så när vi låg och chillade här kunde det glida förbi en gigantisk jäkel bara någon meter ifrån oss. Såhär såg våra frukostar ut, pannkakor eller våfflor, frukt, kaffe, färskpressad apelsinjuice, acaibowl yoghurt och grymt god granola! Blev så taggad på att göra egen granola här hemma efter denna.