Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

22:32 | October 18, 2019

Axelträning hemma!

Här kommer lite fredagspepp från mig till er! Ett enkelt träningspass för axlarna som du kan köra hemma med hjälp av lite hantlar. Jag har verkligen märkt hur mycket man kan träna hemma genom bara ett par hantlar!

När jag tränar separata muskelgrupper så försöker jag att tänka alla vinklarna som musklerna aktiveras i och sedan utformar jag ett pass efter det. Och jag börjar alltid med den tyngsta/ svåraste övningen och avslutar med den som är lättast! Så igår fokuserade jag på axlarna och såhär såg det passet ut:

UPPLÄGG
Repetitioner: 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1
Jag gjorde först 10 reps, vilade. 9 reps, vilade. 8 reps, vilade och hela vägen ner till 1 repetition. Och såhär jobbade jag mig igenom alla övningarna. Jag gjorde klart en övning innan jag gick över på nästa!

ÖVNINGARNA
Sittande axelpressar
Hang power clean med en hand/ taget (så jag gjorde alla repetitionerna på båda sidorna)
Stående rodd (samma här, alla repetitionerna på båda sidorna)
Hantellyft framåt (snabbt upp, håll emot på vägen ner)
Hantellyft åt sidorna (snabbt upp, håll emot på vägen ner)
Axelrotation

Våga ta tungt när det kommer till vikter. Orkar ni inte då kan ni börja ta lite lättare men det ska vara jobbigt och svårt för när du vågar utmana dig själv och pressa dina muskler det är då du kommer få resultat! 😉


9 kommentarer



9 kommentarer om “Axelträning hemma!”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här