Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

11:55 | July 18, 2019

Spelning i Karlstad

Hej på er från någonstans mellan Karlstad och Örebro! Vi sitter på en ersättningsbuss då det är banarbete och är på väg hem. Egentligen skulle vi åka hem 12:40 men imorse när jag vaknade hade jag lite panik. Jag var så himla varm så det första jag gjorde var att hoppa in i en iskall dusch för att svalka mig. Vi klädde sedan på oss, knatade ner till frukosten och strax efter 10 kände jag bara ”nej nu vill jag hem”. Så jag sa till Mogeh att jag klarar inte av att vänta 2,5h på vårt tåg så jag bokade nya biljetter till oss vid 11 och trots att det är ersättningsbussar och fler byten kommer vi hem tidigare och det är det enda jag vill just nu. Att komma hem!

Men spelningen, det gick ju bra! Vi kom fram innan 21 till Karlstad och checkade in på Scandic. Efter det stack vi till Verket som klubben heter för sound check. Det som saknades igår var en boot monitor, alltså en högtalare i båset vilket kan göra det lite tjorvigare att mixa eftersom man inte hör ljudet direkt utan man kan bara lyssna i lurarna eller ljudet som går ut till dansgolvet. Men, det blir ju en liten fördröjning. Så lyssnar man på ljudet ut och försöker mixa blir det inte lika tajt så det var lite störigt!

Efter det gick vi och letade matställe då stället vi egentligen skulle äta på hade stängt. När jag ska iväg på gig vill jag åka hemifrån så sent det går och då kan det bli så att man missar den inbokade middagen. Men för mig är det mer värdefullt att vara hemma lite längre än att äta en gratis middag. Ni som frågat lite hur det fungerar med spelningarna så är det stället/ klubben som jag spelar på som står för resa, boende och middag samt betalar för själva spelningen.

Så vi gick till något som heter Barbros brygga om jag inte minns fel. Jag åt en lax- och jordgubbssallad som inte alls gjorde sig bra på bild men däremot i magen. Oj vad god den var! Till det drack vi lite ljus rosé.

Vid midnatt var vi i logen och 00:30 klev jag på och spelade fram till stängning som var 02:00. Det var en bra kväll trots att det var en onsdag i Karlstad, vecka 29 och många är på semester. Detta var min sista spelning nu innan min semester, på lördag åker jag och fan vad skönt det ska bli!

Så nu när jag kommer hem ska jag börja packa och komma in i vacay mode!