Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

09:30 | June 18, 2019

Träningspass du kan köra hemma med polaren!

Innehåller adlink

Träningsset- Workout Empire // Bra stabila styrkeskor- Länk!

Hej!
05:55 när mitt larm gick igång ångrade jag mig så mycket att jag bokat in mig på Morgonboosten på WörkOut. Fördelen med det bokningssystemet är att man inte kan avboka så tätt inpå så det var bara att ta sig iväg. Med svullna ögon gick jag genom Vanadisparken och Stitch var väldigt trotsig, skulle dra åt alla håll och kanter, hoppa ner i diken för att rulla sig i gräset och ville inte alls lyssna på mig.

Vi kom fram, jag tog på mig skorna och så fort jag träffade alla träningssugna människor taggade jag verkligen till. Det totalvände liksom och passet var ett väldigt roligt morgonpass så när vi väl var igång hade jag glömt bort hur tufft det var att kliva upp imorse.

Det var igår kväll som jag blev övertalad att köra morgonboosten, eller jag var ju inte så svår att övertala. Det var med “Annica ska du köra 06:30 imorgon?” och jag bara “ja men alltså jag har inget inbokat på morgonen så… okej!” haha!

Passet igår som Eva hade dragit ihop var tufft och perfekt att köra om man är två stycken som är sugen på att sticka och träna. Detta kan man lägga upp hur man vill, med vikter eller endast kroppsvikt så jag tänkte att jag delar med mig av passet som vi körde sedan får ni ett som ni själva kan köra hemma på gården typ. 😉

GÅRDAGENS PASS, 5-10-15-20:
-Goblet squats
-Jumping air squats
-Raka marklyft
-Kettlebellswingar
-Burpees
-Situps med vikt

Man jobbar två och två, det är en person som ska jobba i taget och då vilar den andra. Man ska göra 5, 10, 15 och 20 reps på en övning innan man går över på nästa och båda ska ha gjort alla repetitionerna. Såhär fungerar upplägget:

Person 1: 5st goblet squats
Person 2: 5st goblet squats
Person 1: 10st goblet squats
Person 2: 10st goblet squats
Person 1: 15st goblet squats… etc

Detta tog mig och Steffi 22 minuter att genomföra och jag var alldeles död efteråt!

FÖRSLAG PÅ ÖVNINGAR OM NI VILL TESTA HEMMA MEN INTE HAR REDSKAP:
-Squats med kompis på ryggen
-Chins
-Armhävningar
-Långa grodhopp
-Omvända situps med motstånd (du håller mot på vägen tillbaka medan din kompis försöker att trycka ner dig)
-Dynamisk planka
-Burpees
-Sprawler
-Jumping lounges
-Liggande rodd (din kompis korsar armarna, du lägger dig under och använder din kompis armar som skivstång och drar dig upp)
-Get ups (din kompis sitter på dina fötter och håller om dina vader, du gör en situps upp försöker ta dig upp till stående)
-Upphopp på box, bänk, trapp eller dylikt
-Utfall i trappa
-Ryggresningar
-Dips
-Höftlyft, gör det lite tuffare med enbens höftlyft
-Spidermanjump (du står i planka och därifrån drar du upp höger fot till utsidan av höger hand och sedan tillbaka till planka. Vänster fot till utsidan av vänster hand och tillbaka. Detta gör du med snabb fart)

Hoppas att dessa övningar kan vara lite hjälp till er så ni vågar testa på detta pass hemma. Lycka till med träningen! 😀

Efter passet gjorde avslutade vi med en rolig övning. Upplägget brukar vara så att vi kör en uppvärmning, passet och sedan avslutats det oftast med en härlig liten surprise. 😉
Här skulle en person stå stabilt med en kettlebell i handen som hen fick flytta mellan händerna. En person sprang fram och skulle slå i kettlebellen medan den tredje höll emot. Så jobbar man i en minut innan man byts av. Rejäl mjölksyra vill jag lova! 😀


0 kommentarer



Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här