Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

15:39 | May 24, 2019

Jobba runt skadorna

Topp (finns som set)- Workout empire

Har vart på ett PT-pass och det blev en hel del bål. Jag är lite begränsad inom min träning för när jag var på Mikes hinderbana och skulle göra “Irish table” så tryckte jag ifrån med min vänsterarm och det hoppade till i min vänsteraxel samtidigt som det knäppte till rejält. Min arm domnade ju av lite lätt och började sticka men gör jag illa mig brukar jag typ inte säga något förrän det är riktigt rejält. Jag tycker ibland att det är lite pinsamt att göra illa sig så jag låtsades som ingenting men hade lite smått ont resten av veckan.
Det är ju i vissa lägen som det gör ont och idag skulle Kalle hjälpa mig att mobilisera axeln… well. Alltså det gjorde så ont att det ilade i hela kroppen och nio vet när man får sig ett litet slag på nästan och tårarna pressas fram? Sådan effekt gav det så mina tårar bara rann samtidigt som jag hade svårt att andas pga smärtan men jag försökte slappna av så mycket jag kunde och hålla ut till han var klar.
Men jag ska gå till naprapaten och kolla av allt och se om jag behöver jobba runt det under träningarna och kanske göra några övningar för att stärka upp allt igen, eller vad det nu krävs. Jag märkte av det igår under träningen att när jag blir så begränsad med min träning så tär det lite på mitt psyke. Jag är ju så van vid att hela tiden prestera max och när jag inte kan det så blir det något jäkla bakslag. Jag fattar att elitidrottare kan må dåligt när de skadar sig och blir borta från sin sport ett tag för det här lilla påverkade verkligen mig igår under ett endaste pass.
Men det som jag tycker är viktigt det är att man inte identifierar sig med saker man gör. Man är en person med hobbys och passion för saker och ting men bara för att man stöter på ett hinder så ska inte ens värld rasa samman, det är då man får jobba runt det. Jag tror nästan det kan vara lite farligt att identifiera sig med saker man utför för vad händer om man tex är en tennisspelare och blir av med en arm? Då känner man sig säkert helt jävla lost och att inte “veta vem man är” är nog en ganska så jobbig känsla.
Jag är den jag är, jag är en individ och har mina intressen och dom måste förbli just intressen. Så nu blir det att boka in en tid med en naprapat som kan justera min axel eller berätta för mig hur jag ska göra för att det ska bli bra igen och sedan får jag just arbeta runt det här lilla problemet. För det är ju just det, ett litet problem. Det är som jag brukar säga till de som skyller på skador och kommer med undanflykter som “jag har ont i armbågen så jag kan inte träna”. Öh du vet väl att din kropp består mer än bara en armbåge, man kan träna bålen, rygg, ben, kondition en jädrans massa saker så folk som kommer med sådana undanflykter ser nog en liten skada som en undanflykt för att skippa träningen. 😉


3 kommentarer



3 kommentarer om “Jobba runt skadorna”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Alla är ju olika. Alla är inte intresserade av att träna. Tycker man då att ett ont knä är anledning nog att avstå, så är det ju fritt fram att avstå. Det är inte starkast som vinner – det är lyckligast. Du blir kanske mycket lyckligare av att träna, andra blir det inte. Ha en fin dag!

    Reply
  • Absolut är det så. Men det finns en hel del människor som säger att dom vill träna men inte kan pga skada och det tycker jag är lite provocerande 😀

    Reply
  • Ellen håller med. Sedan om man är typ 40 plus är ex det där knät man har ont i det kan påverka hela dej. Verkar som du annica måste prestera så mycket hela tiden.

    Reply