Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

18:26 | April 5, 2018

Pass nr 4, akupunktur och rörlighet

Fasen vad viktigt det är med sömn! Jag kände det idag när jag kom till WörkOut och hade tid hos naprapaten (har lite svårt att skilja på naprapat och kiropraktor) för så fort jag lade mig på bänken var jag nära på att somna. Men så fort han började klämma och stretcha mina muskler så vaknade jag verkligen till för satan vad ont det gjorde. Jag var så stel, mina muskler var så anspända, jag hade så mycket låsningar och hela min kropp när som när man bryter en bunt spagetti på mitten innan man kastar ner dom i kastrullen för att koka dom. Alltså det knakade, knäckte överallt så jag var ju alldeles slut efteråt. Sedan såg jag även att han höll på med akupunktur och jag har ju aldrig testat på det så jag frågade om jag kunde få en nål någonstans haha! Så naprapaten satte en nål där det behövdes och jeeezuz vilken effekt dessa nålar har. Den lilla sattes i min trapezius och hela muskeln började ömma och det kändes som att jag hade ett gigantiskt blåmärke efter hela kappmuskeln. Rätt häftigt ändå hur man kan arbeta med nålar sådär, visst är jag van vid nålar i ansiktet men detta var något helt annat.
Men någon gång skulle jag vilja göra en behandling med endast nålar för om en endaste liten nål kan få sådan där stor effekt på min kropp… alltså jag kan knappt föreställa mig hur det känns när man har typ 20st. :O
Jag sov väldigt lite inatt vilket jag berättade för min PT Kalle plus att jag hade gjort behandlingen precis innan så idag blev det rörlighet. Jag själv vet hur viktigt det är att behålla rörligheten och stretcha kroppen efter varje pass men helt ärligt, hur många av oss gör det? Det är sällan jag stretchar ut kroppen efter ett träningspass och idag fick jag det verkligen bevisat att jag måste måste måste börja göra det för att få den effekten jag vill.
Så pass nr 4 blev en timmas rörlighetspass med bål- och rumpövningen ovan. Här ska man hela tiden pressa ner svanken mot marken samtidigt som man för benen fram och tillbaka. Det är tuffare än man tror, jag har fått kämpa ganska hårt med denna innan jag orkade hålla trycket under hela rörelsen. 8×3 körde vi på den innan jag fick fortsätta med lite mer rörlighet.
Har man ett gymkort och har tillgång att gå på pass så kan det vara smart att boka in sig på ett yogapass. Jag själv har supersvårt för yoga då jag fick en panikångestattack sist men gillar man det så baka in det så ofta ni kan i er träning för att behålla smidigheten. 😉När jag kom hem och skulle klä på mig då jag skulle vidare så hade jag lite problem med jeans. Jag har inte haft jeans på hur länge som helst och nu när jag drog på mig dom så kände jag verkligen att det hade hänt grejer. Dom var så tajta över min rumpa och i midjan var dom alldeles för lösa. Hej grymma träningsresultat! 😀


2 kommentarer



2 kommentarer om “Pass nr 4, akupunktur och rörlighet”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Jag älskar akupunktur! Det är så himla skönt när man är stucken och ligger där med nålarna. Jag får sex i ryggslutet för bäckensmärtor (foglossning), en i vardera handled mot graviditetsillamående, fem i pannan mot huvudvärk. Veckans höjdpunkt är att få till fysioterapeuten, haha!

    Reply
  • Å jag som tänkte på det häromdagen att du rumpa blivit så jäkla fyllig och vältränad, wow wow wow säger jag bara! Vilket resultat! Och jag som tyckte att din mat nästan var på gränsen till “svält” men ack så fel jag hade! Bra jobbat, du är verkligen en kämpe och målmedveten när det kommer till träningen! Om jag ens hade 10% av den viljan så … men men får satsa på Beach 2019 he he! 😉

    Reply