Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

09:03 | April 3, 2018

Pass nr 2-WörkOut Kompisträning

God morgon!
Det jag brukar göra direkt är att sätta på en bra spellista på Spotify så fort jag vaknar för att få en good feeling i kroppen. Sedan så brukar jag struntar i att kolla sms, mejl, sociala medier till efter jag vart på min morgonpromenad men inte imorse. 😉 Jag fastnade en stund knappandes på telefonen, drog sedan på mig lurarna, klädde på Stitch, var ute strax efter 7 och vi tog en härlig halvtimma ute i den friska luften. Dock ville hon bara hem, som hon stretade emot i början. Men sådan matte sådan hund, jag är heller inget fan av kylan men vi båda behöver dessa morgonprommisar!
Imorse kände jag mig inte lika svullen i kroppen men jag känner mig ju fortfarande vätskefylld. Kanske inget ni kan se på bilden ovan men kollar man över benen och ryggen så både syns och känns det. Jag fortsätter att öka i vikt vilket är ett tecken på att jag binder vätska. Musklerna behöver vätska för att kunna byggas vilket är lite jobbigt för att jag känner mig inte alls lika rörlig. Men detta är bara under en period, det kommer att släppa.
Några har reagerat lite över mig träning och min kost och jag vill bara klargöra att varken jag eller min PT skulle göra saker som är skadligt för kroppen, Kalle har stenkoll på allt som händer och vet hur mycket jag kan prestera. Det gör ont att träna ibland, speciellt när kroppen inte är van vid vissa saker. För att få resultat måste man pusha kroppen, sedan gör alla det i olika takt men tro mig, den tål mycket. Kolla bara kvinnokroppen som genomgår en graviditet eller de som tävlar i bikinifitness. 😀 Där kan vi snacka om att kroppen får vara med om saker. Jag känner ju även skillnaden på om det gör ont pga överansträngning, träningsvärk eller skada så jag vet ju om jag kan fortsätta eller måste vila lite längre. Så no worries, och ni andra tack för all pepp! 😀
Nu till er som är sugna på att köra samma träning som mig, här nedan kommer Pass nr 2! 😀
Gårdagens andra pass blev på WörkOut och det var kompisträning. Det bästa med kompisträning är att man hela tiden kan peppa varandra till att kötta på och inte ge upp. Det var många gånger som jag knappt orkade göra en Buddy Row men Marjorie räknade ner åt mig, fick mig att inte ge upp och vi slutförde vår uppgift! 😀
Så passets upplägg var två övningar som vi skulle göra 50, 40, 30, 20 och 10 repetitioner av:
Person 1: 50st Kettlebell swingar, 50st Buddy Rows (se bild nedan)
Person 2: 50st Kettlebell swingar, 50st Buddy Rows
-Under tiden ena personen kör swingar så står den andra i planka
Person 1: 40st Kettlebell swingar, 40st Buddy Rows
Person 2: 40st Kettlebell swingar, 40st Buddy Rows
Hela vägen ner till 10st av de båda övningarna för de båda personerna.
Efter det hade vi 3min vila innan vi skulle köra samma upplägg fast med övningarna Box jumps och Buddy Plank. (Buddy plank: ena personen står i jägarvila och den som precis gjorde box jumps gör dynamisk planka på den andre personens knän)
Person 1: 50st Box Jumps, 50st Buddy Plank
Person 1: 50st Box Jumps, 50st Buddy Plank
-Under tiden ena personen gör box jumps håller den andra en viktplatta med raka armar ovanför huvudet. Vi körde på 10kg.
Hela vägen ner till 10 av allt.
Vi fick såklart en liten bonus på detta. Har ni hört låten “Hej på dig Monika”? Vi låg på rygg och varje gång vi hörde “Monika” skulle vi upp i en fällkniv. Lika jobbig som Bring Sally Up och ja, du kommer få träningsvärk bara du hör låten efter detta. 😀

Denna övning gjorde vi fast kompisen höll i pinnen istället, Buddy row

Jag och Marjorie stannade kvar för att träna gå på händer. Vi gjorde alltid sådana saker förut och var riktigt bra på det, dags att börja träna igen!


10 kommentarer



10 kommentarer om “Pass nr 2-WörkOut Kompisträning”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Fattar inte hur andra orkar bry sig om vad man gör. Träna hur mycket eller lite du vill! Och ja, en graviditet är inte att leka med! /Preggo

    Reply
  • Verkligen. Graviditeter är magiska men också väldigt påfrestande, men kroppen klarar av det i de flesta fall!

    Reply
  • Jag blir också svullen och vätskefylld när jag tränar mycket!! Så intressant att läsa. Hur vet man att det kommer släppa? Eller hur gör man för att vätskan ska släppa tillslut? Vill ju inte sluta träna liksom haha 🙂 kram <3 <3 <3

    Reply
  • I mitt fall så misstänker jag att det är saltet som binder då jag saltar maten otroligt mycket :O
    Den släpper när man drar ner på salt och även vilar.

    Reply
  • Saknar skönhetstipset idag.

    Reply
  • Det blev lite sent 🙁

    Reply
  • Du är en sån JÄVLA stor inspiration! Skulle du inte kunna lägga upp dina träningspass och allt som rör träning på din Youtubekanal? Hade varit såå kul om du utvecklade din kanal med lite träning! Allt du gör är såååå himla fett!

    Reply
  • Tack underbara Emma!
    Jo jag kanske skulle ta upp kanalen igen 😀

    Reply
  • Vilar person 2 när person 1 kör sina 50 KB-swings och 50 Buddy rows osv? 🙂

    Reply
  • Glömde skriva vad den andra personen skulle göra, men nu har jag uppdaterat 😀

    Reply