Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

10:27 | April 2, 2018

Träna med mig!

Innehåller adlinksSportbh- Länk // Byxor (liknande)- Länk // Sänggavel- Länk // Överkast ( liknande)- Länk // Sängkappa- Länk // Gardiner- MyWindow

Godmorgon på er!
Nu har jag börjat komma in i en tröttperiod igen, alltså det blir såhär så fort jag vilar från träningen. Det är ju för att jag kommer ur rutinerna men idag är jag back on track igen och idag efter lunch ska jag möta upp Pischa och Aki för vi ska köra ett thaifyspass med Madde Vall. Det ska bli så kul för det var länge sedan jag körde thai överhuvudtaget. Det är grym träning om man vill komma åt de nedre magmusklerna, det var det första jag märkte när jag började köra det. Jag fick sådan bra kontakt med nedre delen av bålen och sedan får man ju sjukt snygga armar. 😉
Så här är dagsformen efter tre dagars vila och kost som är mer fett och protein istället för kolhydrater och protein. Kolhydrater binder väldigt mycket vätska och när jag inte tränar så skär jag ner på dom för att inte bli så svullen. Jag har ju tränat och ätit strikt i ca två månader nu och under den tiden har jag kört har jag gått upp ungefär 3kg. Hade jag bara vart besatt av vågen hade ju jag fått panik just nu, jag har ju gått upp i vikt. Men! Jag har nog aldrig vart så hård i kroppen som jag är nu vilket betyder att jag förbränt mycket fett och byggt mer muskler. Alltså mina ben är så hårda att igår när jag tog en kvällspromenad så fick jag nästan kramper. Ryggen börjar också bli rejält hård men mitt promblemområde är ju framsidan på kroppen, typ bröstkorgen och magen. Vi alla har ju olika ställen på kroppen där fettet sätter sig, det är vanligast att det sätter sig på rumpan och låren för kvinnor men jag tror jag vart man i tidigare liv för i vissa fall kan man tro att jag har mer stake än vissa killar haha plus att fettet sätter sig på magen. 😀
Sedan är det ju så att kroppen förbränner utifrån och in, den är smart och vill fördela förbränningen och därför kan vi inte punktförbränna. Så när vi förbränner så börjar det från utifrån händerna och fötterna och sist kommer vi in till magen och kärlekshandtagen. Det är så kroppen fungerar men eftersom vi har olika problemområden så kan det synas tidigare på vissa ställen än andra.
Att mina konturer äntligen börjar komma tillbaka på magen är jag så glad för och det får mig ännu mer taggad på den här månaden som är kvar. Jag har ju sagt att den 1a maj vill jag ha mina rippade abs och det är ju nu en månad kvar till jag ska vara där. Och då är det väl ett perfekt tillfälle att köra några “Träna med mig”-inlägg som jag gjorde förut. Jag vet ju att min Träningskalender under december var så uppskattad så vi kör samma upplägg här. Jag skriver vad jag tränar och sedan får ni göra som ni vill om ni vill haka på. Ett perfekt tillfälle om ni verkligen vill tighta till kroppen lite extra inför badsäsongen. 😉

Den nya favoriten när jag inte har tid att tvätta håret- Länk


11 kommentarer



11 kommentarer om “Träna med mig!”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Grymma abs bruden!!

    Reply
  • Jaaa! Älskade din decemberträning 🙌🏻 Så kul med pepp och inspiration 🙌🏻
    Tack för att du delar med dig!

    Reply
  • Vill se va du har för tränings tips 😊💪👍

    Reply
  • Åh va roligt, redan superpeppad! Skulle vara jätteinspererande om du vill lägga upp vilken kost du äter också, typ innan och efter träningen. För då vet man hur man ska äta också för att få sina abs 😊

    Reply
  • Jag är precis som dig och får allt på magen!! Dock har jag mer att ta på än vad du har, men jag började träna igen efter ca 3 års uppehåll (tränade lite nu & då under dessa år men inget kontinuerligt) och har nu tränat i lite mer än 3 mån, från 3-6 dagar i veckan.. men det händer inget med min mage?? Jag går på grupp pass, b la spinning & body pump och jag tycker att de borde ha gett lite resultat?
    Under ca 1,5 månad åt jag inget socker eller pasta,ris & potatis men det hjälpte inte

    Reply
  • Jag är precis som dig och får allt på magen!! Dock har jag mer att ta på än vad du har, men jag började träna igen efter ca 3 års uppehåll (tränade lite nu & då under dessa år men inget kontinuerligt) och har nu tränat i lite mer än 3 mån, från 3-6 dagar i veckan.. men det händer inget med min mage?? Jag går på grupp pass, b la spinning & body pump och jag tycker att de borde ha gett lite resultat?
    Under ca 1,5 månad åt jag inget socker eller pasta,ris & potatis men det hjälpte inte heller.. så vad gör jag för fel? 😯🤦🏻‍♀️ Kan du ge tips på hur jag får en snabb kickstart och ser skillnad på magen…

    Reply
  • Finns det inte en risk att du är övertränad? 3 dagars vila är inte mycket…

    Reply
  • Hej!
    Bara nyfiken, var har du fått för dig att man bränner fett “utifrån och in”? Skulle gärna vilja ha en källa på det för vad jag vet så bränner kroppen fett jämnt över hela kroppen samtidigt.
    Mvh
    Liselott

    Reply
  • Att man inte kan punktförbränna visste jag men inte att man bränner från händer och fötter och “inåt”

    Reply
  • Hej Johanna,
    Det är för att det inte stämmer.
    Mvh
    Liselott

    Reply
  • När jag går ner i vikt syns det som snabbast på min mage, däremot har jag alltid mer underhudsfett på mina lår å rumpa (vilket jag inte har nått emot!😉) även om jag blir smalare där syns mer på magen.. så nja det där med händer å fötter verkar konstigt, det förbränns över hela kroppen men de flesta har sina “problem”?-områden, vi har ju olika kroppstyper å jag är ett typiskt “timglas”..

    Reply