Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

16:24 | April 2, 2018

Pass nr 1 -Fightbox Södermalm

Hemma efter ett thaipass på Fightbox med Pischa, Aki, Therese och Mirja. Det var Madde Vall som höll i passet och det var så kul! Alltså jag förstår inte varför jag inte bara fortsätter med thaiboxningen för jag känner mig ändå bra på den, det är mycket explosivitet, man får ut mycket aggressioner om man har mycket sådant inom sig och man känner sig även lite cool. Jag tror ju att jag är Tomb Raider när jag tränar lite “coolare” grejer, som typ boxning eller när jag kör hinderbanor.
Dock var det tufft idag för att jag känner mig lite uttorkad i kroppen samtidigt som jag känner mig vätskefylld. Snackade med min PT Kalle och han misstänkte att det var intramuskulär vätska… jag har ingen aning om vad det innebär men enligt honom fungerar planen som den ska. Jag har ju en månad kvar av mitt tränings- och kostschema sedan ska jag vara i mål. Och som jag skrev i tidigare inlägg så kommer jag skriva ut allt som jag tränar och försöka skriva också vad jag äter under denna period för att ni ska kunna haka på och bli lite inspirerade.
Träning: Thaiboxning (högintensivt)
Och jag kommer ju för det mesta köra två pass om dagen, det är kanske lite hard core men jag har både tiden och möjligheten att göra det. Det man kan tänka på när man kör två pass om dagen det är att ett är lågintensivt och ett högintensivt, tänk bara ett pass med längre puls och ett med högre för att göra det enkelt. Tex detta thaipass var ett högintensivt, mycket explosivitet, hjärtat får pumpa extra mycket när du ena stunden slår och sparkar och andra stunden vilar. Medan en timma på cykel eller löpning i jämnt tempo som jag brukar köra är inte lika påfrestande så det är ett lågintensivt.
Dock kommer det bli lite annorlunda idag för mig för jag blev så peppad att köra WörkOut med tjejerna idag eftersom det var så kul att hänga under dagens träningspass. Så idag blir det två högintensiva, oups!
Kost:
Innan träningen åt jag havregrynsgröt samt FinnCrisp med kalkon.
Efter träningspasset blev det en proteinshake samt lunch som bestod av kyckling, broccoli och sötpotatis.
Jag har även lagt till en ny kategori här på bloggen som heter “Träna med mig” där jag tänkte att jag lägger in mina träningspass så ni enkelt kan haka på! 😀


11 kommentarer



11 kommentarer om “Pass nr 1 -Fightbox Södermalm”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Du är så duktig med träningen och maten! Men jag undrar om du tänker fortsätta leva såhär eller är det något särskilt du vill bli superfit inför och sen gå över till en lite mer normal livsstil? Eller du tycker kanske inte det är jobbigt att äta så strikt? Jag tycker det verkar så jobbigt att alltid leva på diet. Inte för att jag äter mycket skräpmat nu, men jag tycker om att ha möjligheten att ta en kaka om tillfälle uppstår haha. 😉

    Reply
  • Tror hon skulle göra detta fram till 1 maj 🙂

    Reply
  • Du kämpar på bra. Jag gillar gympa får ut min inre stress. Granne visade kort från miami. Dom varit där. Vilka stränder. Ja dom hade trivts så ditt måste man ju åka en vacker dag. Ha en fin vecka. 😊

    Reply
  • Bra med ny kategori 😄

    Reply
  • Hej Annica!
    Jag har precis funnit din blogg och alltså – din hy är helt amazing!!! Kan du snälla berätta ALLT du gör med ansiktet, produkter/behandlingar etc etc. Min hy är kaos, vill så gärna få den bättre. Kram Pernilla

    Reply
  • Oh yes, jag kommer verkligen att haka på din kategori “träna med mig”
    Måste få fråga om den där utbildningen du gjorde, är det meningen att du ska göra något med den så småningom eller har du lagt allt det där på hyllan? Du är ju typ ändå pt nu eller?

    Reply
  • Hej Annica!
    Har äntligen börjat komma igång lite med träningen och känner till och med lite att jag längtar till gymmet. Men jag är helt ny på träning och att gå på gym så jag känner mig inte helt bekväm än. Jag tycker det är lite svårt att veta vad man ska göra när man väl är där. Vissa maskiner fattar jag inte hur de funkar (det kan man ju få hjälp med av personal) och eftersom jag är ny kan jag ju inte så många övningar att göra utan maskiner heller. Eftersom du är min största inspirationskälla till träning så frågar jag dig. Vilka är de bästa övningarna enligt dig att göra för att få ihop ett bra pass? Finns det några appar eller instakonton med mycket övningar som du kan tipsa om? Och bröst- och ryggövningar, kan du inte tipsa om det också? Hittar inte så många när man söker runt på just de områdena.
    Tack på förhand!
    Kram

    Reply
  • Hur tillagar du sötpotatisen? Kokar du dom bara? Äter du skalet också? Alltså jag har noll koll på detta haha… Och dina armar, jävlar! <333

    Reply
  • Ellen: Koka inte sötpotatisen, stoppa den i ugnen så blir den så mycket godare. Det är lätt att överkoka den så den blir supermosig. Jag skalar aldrig den heller utan det blir krispigt och gott i ugnen <3

    Reply
  • TACK! 🙂 <3

    Reply
  • WOW! Jävlar vilka definierade armar och axlar du börjar få, supersnyggt!

    Reply