Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

16:53 | December 22, 2017

Träningskalendern! Lucka 22- Sista konditionspasset


Nu är det två dagar kvar till jul och idag tänkte jag att vi skulle köra tredje och sista konditionspasset innan vi börjar att runda av. Detta har vi kört två gånger innan och målet är ju hela tiden att komma lite längre för varje pass och för att komma längre behöver vi pusha oss själva lite hårdare. Och med tanke på att vi nu hållit igång i över tre veckor så har vi garanterat fått bra resultat. 😉

Uppvärmning:
10min valfri pulshöjare

Pass:

10min löpning. 15sek spring i väldigt högt tempo men inte allt vad du orkar, ca 80%. Sedan vilar du 15sek, ställ dig bara på sidan av bandet. Jobba så i 10min.

5min airbike. Samma här, jobba 15sek men här ska det vara allt du orkar och sedan 15sek vila. Jobba så i 5min.

10min rodd. Nu jobbar du som när du satt på airbiken, alltså 15sek allt vad du orkar och sedan 15sek vila. Men nu jobbar du i 10min.

Avsluta gärna med att promenera i 5-10 min i väldigt lugnt tempo för att skjutsa ur slagget ur kroppen. Imorgon väntar ett tungt styrkepass för hela kroppen sedan är det jul. Ni ska bara veta vad ni har att vänta er på självaste julafton. 😉


0 kommentarer



Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här