Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

18:50 | December 12, 2017

Träningskalendern! Lucka nr 12- Cirkelträning

12 dagar kvar till jul hörni, och 12 har redan passerat. Hur har det gått mer er träning? Jag själv har redan börjat se resultat på min kropp och det känns helt fantastiskt. Men jag har ju 12 dagar kvar och det suger nu att jag blivit sjuk. Men blir man sjuk innebär inte det att man endast måste ligga och vila, nej det är minst lika viktigt att kroppen får frisk luft så härliga lugna promenader gör mer än man tror och sedan kan man även fokusera på att äta näringsrikt och massa vitaminer för att bli friskare. 🙂

Dagens pass är ett cirkelpass vi körde igår på >>WörkOut<<, kanonupplägg som man kan köra själv men även med en vän. Det är ju så mycket roligare att träna med en vän för det är lättare att fortsätta och inte ge upp och sedan är det ju supernice att ta en härlig nyttig fika direkt efter och planera morgondagens pass. 😉

Såhär är upplägget: Varje station har två övningar.
Du jobbar på övning nr 1 i 50sek, vilar 10sek, går över på övning nr 2 och jobbar 50sek, vilar 10.
Sedan gör du samma sak igen, gå tillbaka till övning nr 1, jobbar 50sek, fast nu vilar du 30sek, jobbar på övning nr 2 i 50sek och vilar 30sek.
Efter det går du över på nästa station.

Uppvärmning:
10 min rörlighet

Pass:
Station 1: 50sek Ballslam, vila 10sek,  50sek Over head squat, vila 10sek.
50sek Ballslam, vila 30sek,  50sek Over head squat, vila 30sek

Station 2: Mountainclimbers och Sidoplanka med rotation

Station 3: Wallballs och  Dynamisk planka

Station 4: Fällkniven och V-sit

Station 5: Goblet squat och Farmer walk (vikt på endast en sida)

Efter vi gjort detta lekte vi lite lekar för att ta ut all energi men annars kan ni köra passet ovan och orkar ni kan ni köra det här två varv. Lycka till med träningen! 😀


0 kommentarer



Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här