Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

16:12 | December 8, 2017

Träningskalendern! Lucka nr 8- Träna med en kompis

Hej på er!
Vi är inne på 8e dagen av min träningskalender och jag hoppas att ni tycker att det är lika roligt som jag! 😀

Idag kommer ett pass som du kan köra själv men det är mycket roligare att köra det med en vän. Det här är ett upplägg du kan köra på alla tunga övningar om du vill, marklyft, chins, squats, thrusters men vi körde front squats på >>WörkOuten<<. Jag gillar verkligen den övningen för den kräver så mycket från kroppen. Inte bara styrka i benen utan du ska också orka hålla upp bröstet samtidigt som du måste ha en bra bålstabilitet och rörlighet i axlarna. Men som sagt, ni kan välja att köra vilken övning ni vill bara den är tung.

Ullägget var såhär att tillsammans skulle vi samla 150st front squats. Ena personen gjorde så många front squats som möjligt under en minut och då gjorde den andre personen 5 burpees. När minuten hade gått så bytte man av varandra, och så jobbar man upp till 150st.

Det ska vara ganska tungt, du ska bli trött efter detta. När jag kör front squats på gymmet kan jag göra det på ca 40kg och då blir jag megatrött. Här körde jag på 30kg.

Detta tar inte så lång tid att genomföra så kör en bra uppvärmning innan med mycket rörlighet och kör några minuter på rodden för att få upp flåset. 😉

Lycka till! 😀


3 kommentarer



3 kommentarer om “Träningskalendern! Lucka nr 8- Träna med en kompis”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Så söta fötter du har skulle vilja köpa bild på dom ???

    Reply
  • Vilken bra blogg och instagram !! Var kommer din päls ifrån som du har på dig i instastory?

    Reply
  • Åh vad jag önskar att jag fick till mer träning, riktig håll käften träning som du ju verkar göra. Vore kul att testa Workout – gillar konceptet!

    Tack för en GRYM julkalender ❤️

    Reply