Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

16:48 | December 7, 2017

Träningskalendern! Lucka nr 7- Vilodag och gott mellanmål

Idag kära ni är det vilodag. Har ni någon träningsvärk? Det som känns mest för mig är mina magmuskler och bröstryggen efter alla front squats. Så jag behöver vilan lika mycket som er så istället tänkte jag ge er ett så jädrans simpelt, bra, nyttigt, hälsosamt tips på mellanmål som till och med jag gillade.

Jag är ganska kräsen när det kommer till mellanmål, jag är ingen som trycker i mig bara för att det är nyttigt utan det måste ju vara gott också. Jag är inget jättefan av paprika men detta var en god kombo. Och visste ni att röd paprika innehåller mer C-vitamin än citron!? Så börjar ni bli lite krassliga så tryck paprika! 😉

1 morot
1/2 paprika
40g mandelsmör
Näringsvärde: 270 kcal, 19g fett, 9g protein och 14g kolhydrater.

Och hörni bara för att det är vilodag idag så är det inte ett måste att sitta still och dega. Ta en härlig promenad, rulla igenom kroppen med en foamroller, stretcha lite hemma framför tvn eller kör ett rörlighetspass.

Ha en fin torsdag kära ni! Och har ni önskemål på något träningspass så kom gärna med förslag! 😀


8 kommentarer



8 kommentarer om “Träningskalendern! Lucka nr 7- Vilodag och gott mellanmål”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • du lovade bilder från köket idag…väntar ivrigt

    Reply
  • i know. Jag skulle köpa färska kryddor men glömde :O Jag vill verkligen ta fina bilder där 🙁

    Reply
  • Hej! Jag försöker gå ner i vikt, vet att ja ska ha ett kalorieunderskott på ungefär 400-600 kcal. Däremot undrar jag, de kalorier jag äter måste de vara en bra mängd fett,kolhydrater,protein eller kan de vara mer av nått och mindre av något annat, eller är det enda som spelar roll att man har ett kalorieunderskott?

    Reply
  • Det som spelar roll är ju att du gör av med större mängd än du får i dig. MEN, jag hade tänkt att jag vill kunna äta så mycket som möjligt för att hålla mig mätt, och dessutom få en sundare livsstil. 1 g kolhydrater eller protein motsvarar 4 kcal, medan 1 g fett motsvarar 9 kcal! Protein behövs för att bygga muskler, kolhydrater ger dig energi – men se till att det är BRA kolhydrater. Godis t.ex är bara tomma kalorier, och vansinnigt mycket kcal/100g. Ät mycket kyckling, ris, bönpasta (rekommenderar Ica Gott Liv eller Risenta, 44g protein!), grönsaker…

    Reply
  • Du kan gå ner genom att bra äta pizza också men då får inte kroppen den näring den behöver vilket gör att du nog inte kommer att må så bra av det.

    Så var noga med att det du äter innehåller bra näring!

    Reply
  • Jag skulle gärna vilja ha tips av dig på hemmaövningar som verkligen ger den där känslan av muskler som fått jobba.. övningar som går att utföra på liten yta utan redskap, alt med hantlar. Med heltidsjobb och 3 kids så hinner jag inte alla veckor med mina 3 inplanerade pass på gymmet så vore grymt om man de tillfällen jag inte kommit iväg istället köra några varv hemma när kidsen sover 😅 Det jag eftersöker mest är övningar som tränaren, ben, rumpa, mage. Tack fina om du ville hjälpa till med det, jag är säker på att fler än jag skulle uppskatta det ☺️

    Reply
  • Hej Annica! Jag har sett att du har börjat träna på Nordic Wellness. Själv är jag ett stort NW fan och även instruktör här i Gbg, så jag MÅSTE tipsa dig om ett koncept du borde testa: BODYATTACK! Sjukt roligt och pulshöjande gruppträningspass med övningar för hela kroppen. Testa gärna och återkom. Du är bäst, kraaaaam

    Reply
  • Wow det låter ju superkul! Tack för tipset!

    Reply