Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

17:04 | December 5, 2017

Träningskalendern! Lucka nr 5- Håll käften-pass

Halloj!
Min pedikyrtid sket sig då jag väntar ett bud som är 5h försenat… Det skulle kommit innan 12 men som ni ser är ju klockan bra många timmar efter det så jag är lite bitter. Men jag chansade ändå mitt på dagen idag att dra iväg en sväng för att köpa lite pynt till min gran och sedan även en ny vinterjacka till Stitch då den förra bara glider åt sidan. Den här går ner en bit även baktill så den sitter mycket bättre. Jag lämnade även in mina däck på “däckhotell”, ja det är sant. Man lämnar in sina sommar- eller vinterdäck och det kostar runt 1000-lappen per säsong så åker man bara dit när det är dags att byta så fixar dom det och tar dina andra däck och förvarar dom bra till du behöver byta tillbaka. Så smidigt!

Men det är inte det detta inlägg ska handla om utan det är ju lucka nummer fem idag, hur har det gått för er? Har ni träningsvärk? Jag har det och är så mör i kroppen men snart kommer vilodagen. Vi passar på att kötta medan vi har fräscha kroppar. 😉 Dagens pass till er körde Pischa med oss igår på >>WörkOut<< och det var ett pass helt i min smak. Det är sådana här upplägg jag älskar för att jag älskar att pusha mig själv till max vilket jag gjorde igår. Jag höll på att spy. Men var inte rädda för det ni utan som alltid sätter ni ribban själva.

Det här passet tar tid så var beredd på att ni kanske är på gymmet i ca en timma, jag skulle även säga att det här är ett perfekt pass att köra med en kompis för man kan behöva peppa varandra! 😉

Uppvärmning:
Rörlighet 10 min

Pass:
1) 20st explosiva hopp
2) 5st pushup
3) 10st hopp med kettlebell
4) 50st mountainclimbers
5) 20st fällkniven
6) 30st höftlyft (15st/ ben)
7) 50st plankjumps
8) 30st utfall med vikt över huvudet (15st/ ben)
9) 50st situps
10) 30st burpees

Såhär ser passet ut men såklart gör ju alltid Pischa en liten twist på detta. Så passet är inte så tufft som det ser ut…det är tuffare. Såhär går det till; du gör allt i sin ordning och när du gjort klart dina burpees så börjar du om. Och för varje varv plockar du bort den sista övningen. Så du gör 1-10, nästa varv gör du 1-9 efter det 1-8, 1-7… och så fortsätter du till du bara har den första övningen kvar. Ett riktigt håll käften-pass, helt i min smak.

Lycka till hörni och förbered er på att vara helt slutkörda efteråt! 😉


6 kommentarer



6 kommentarer om “Träningskalendern! Lucka nr 5- Håll käften-pass”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här