Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

09:11 | March 20, 2017

Benträning hemma!

Hej kära bloggläsare!
Imorse när jag vaknade trodde jag att det var söndag, sedan plingade det på dörren och det var matleveransen och då insåg jag att det var måndag. Jag är aspeppad på att jobba idag för att jag har så stort och luftigt kontor hemma nu. Nu går det faktiskt att sitta där inne och vara produktiv istället för att känna stess plus att jag köpte en rosa sammetsbänk med förvaring igår som jag har vid fönstret. Så det har blivit lite mysigare samtidigt som det känns lite mer som ett kontor. 🙂

Varje söndag så släpper jag ett träningsklipp på min Youtubekanal och i gårdagens klipp visar jag hur man enkelt kan träna benen hemma. Det är fem övningar som jag visar och hur många varv du kör är upp till dig men det är ganska jobbigt. Men hey, träning är ju jobbigt och det är så du får resultat. 😉


4 kommentarer



4 kommentarer om “Benträning hemma!”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Hej! Säkert inspirerande tips i videon, får kolla när man inte jobbar.. men en fråga, vrf ska man prenumerera på din Youtube kanal när du ändå lägger upp filmerna här på bloggen? Lr lägger du bara upp vissa här? ☺

    Reply
  • Jag lägger bara upp vissa här 🙂

    Reply
  • Hej Annica!
    Tycker det är toppen att du har börjat med pass för hemmaträning. Funderar bara på hur du tycker man ska kombinera passen då de är inriktade på en särskild kroppsdel. Jag vill ha en helkroppsträning men samtidigt inte träna mer än 3 dagar i veckan. Om jag väljer mage, ben och armpass kommer ryggen att inte tränas eller kan jag göra mage och rygg på ett pass fast inte ta lika många övningar av varje? Blir det samma resultat?
    Har även en annan fråga, om man vill få mindre lår är detta benpass optimalt eller riskerar man att få större? Finns det andra alternativ att göra?

    Tacksam för svar 🙂

    Reply
  • Det kommer såklart fler pass framöver men det bästa är ju att fokusera lite mer på en musklergrupp för när du tränar den får många andra muskler vila lite mer till du fokuserar på dom.

    Detta är optimalt då du endast har din kroppsvikt och kör många repetitioner.

    Reply