Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

15:08 | March 10, 2017

Snabb frukost om man har lite tid

Overnight oatsHej!
Alltså, jag har NOLL KOLL (Typ tre månader sen jag började äta frukost…)
MEN jag äter iallafall två riskakor (naturella) med keso, kvarg och i den har jag färska bär (kiwi och/ eller jordgubbar) en kopp kaffe och ett glas med citronvatten. Jag har fått för mig att jag äter en rå bra frukost men är det verkligen så? (Googlat runt lite och tydligen är jag fett onyttig eller värsta nyttighetsgurun beroende på sidor.. Vad tycker du?? Eller har du tips på någon annan frukost för en människa som har typ 5 min på sig att gör en.. Vänder mig till dig pga känns som du har sten koll 🙂

SVAR: Om du blir mätt på det där är det ju en jättebra frukost! Vet du vad? Vad man än googlar på så är man onyttig, ohälsosam, man får cancer etc. Så det viktigaste när du läser något eller hör är att det kommer från en säker källa och inte en persons åsikt, okej!? 🙂

Jag tycker att det låter bra och håller du dig mätt är det kanon! Men vill du ha ett tips på en bra frukost som du inte behöver fixa på morgnarna är det ju overnight oats. Jag var mer eller mindre besatt av det förut och ska fasen börja med det igen! 😀

Du tar bara 1dl havregryn och 1dl mjölk, sedan kan du såklart smaksätta om du vill. Jag tog alltid lite chokladproteinpulver och det blev så jädrans gott! Sedan låter du den stå över natten och vips har du en bra frulle dagen efter. Du får i dig kolhydrater, fett och protein. 😀


7 kommentarer



7 kommentarer om “Snabb frukost om man har lite tid”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • En har dansat…en komiker! Nu är det reklam ..sen är det Johannes Bröst och efter han Ellen

    Reply
  • Hej Annica!
    Kan du tipsa om gott proteinpulver, vad använder du för något till detta? 🙂

    Reply
  • Hej Annica! Tack för en grym blogg. Använder du något fransserum? Vilket isåfall? Kan du göra ett inlägg med vilka serum som är bra?

    Reply
  • Hej Annica!

    Skulle inte du kunna skriva ett inlägg om dina ögonbryn där du kanske visar före- och efterbilder på dom i och med att du gjort 3d-tatuering? Och undrar även hur du tycker att färgen har hållit i sig, om den har “smetats ut” eller bleknat/blivit gråaktig? Är du nöjd med ditt val och tycker du att det gör stor skillnad för dig? Och sist men inte minst, tycker du att det syns tydligt att du tatuerat dom (alltså som strecken syns tydligt så man ser att det är fake dvs) när du inte har sminkat dom något? 🙂 Jag personligen tycker att dina bryn ser asbra ut och har kollat igenom ditt arkiv lite på bilder där man ser ögonbrynen, men tycker inte alls det verkar vara speciellt tydligt, men det kanske är annorlunda irl? Det var någon bild när du hade gjort ansiktsmask och dom såg blöta ut, då såg man det tydligare tror jag. Skulle i alla fall uppskatta om du kunde skriva lite om det, antingen i ett inlägg eller svara min kommentar! Älskar din blogg och youtubekanal! Kram

    Reply
  • Om du tidigare inte ätit frukost så är ju det där bättre än inget 🙂 alla äter ju olika mycket , vissa äter mer till lunch osv. Viktigast är ju att man inte är undernärd och/eller har dålig energi i skolan på jobbet.

    Reply
  • Man är ju olika aktiva och då behöver man äta olika mycket. En som rör sig mer behöver mer. Men för mig själv tror jag att jag hade lagt till ett ägg kanske. Man kan ju koka ett kvällen före. Citronvatten & kaffe är ju starkt för magen & kanske inte är så bra att stoppa i botten på magen det första man gör på morgon, men man är ju olika känsliga. Jag är lite känslig men dricker kaffe ändå faktiskt

    Reply
  • Häll upp en kanna med kallt vatten på kvällen o drick på morgonen. Det blir mjukare mot magen. Måste testa o göra gröten. Låter nyttigt. Annars är jag inte hungrig på morgonen. Men kaffe o macka blir det. Inte bra med kaffe på tom mage.

    Reply