Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

08:47 | September 20, 2016

Frukosten för den som är trött och stressad!

uppiggande smoothieAtt vakna till på morgonen är inte alltid lätt, jag personligen är en snoozedrottning men Marcelo ringde mig på morgonen strax efter 7 så jag klev upp då.

Men har man inte tid att sitta ner på morgonen och käka sin frukost, man kanske har barn som inte är så medgörliga, vill hellre springa omkring än att dra på sig jackan och skorna. Eller så kanske man glömt ställa alarmet eller som jag snooza lite för länge. Ja ni förstår, då har jag den bästa frukosten! Det är en supergod smoothie som samtidigt får dig att vakna till och perfekt att ta med! Och du kan även förbereda den dagen innan om du vet med dig att du inte har tid på morgonen. 😉

Recept:
2dl mjölk
3-4 isbitar
1 skopa chokladprotein
En enkel espresso
(0,5dl havregryn om man vill ha den lite mer mättande)

kaffesmoothieSupergod och uppiggande. Se bara till att den rörs om innan du dricker den.islatteJag bubblade upp den vilket kanske inte var så smart då allt skum hamnade i mitt knä. 😀


6 kommentarer



6 kommentarer om “Frukosten för den som är trött och stressad!”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Det strålar om din hy osminkad som sminkad! Kan du inte visa vad du använder för smink just nu? Kram

    Reply
  • så gott! Kan man göra det med choklad med?

    Kram<3
    http://camillaesi.se

    Reply
  • Jag vill stärka min bål, men jag vet inte hur jag ska göra det på effektivaste sättet. Ska jag köra med eller utan vikt? Höga eller låga reps? Många eller få reps?
    Kram Lovisa 🙂

    Reply
  • Ser super gott ut! Tack för en grymt rolig blogg

    Reply
  • Hej fina du! Jag älskar din blogg, youtubekanal och din personlighet!
    Jag har en fråga… Jag går till en kiropraktor ca en gång i månaden på grund av låsningar i ländrygg och nacke. Jag är väldigt svank och han har rekommenderat mig att gå på coreträning regelbundet för att stärka min ländrygg. Idag sa han även att jag inte bör träna med fria vikter i gymmet, alltså göra knäböj och marklyft med skivstång t ex, förrän jag har stärkt upp min rygg och bål ännu mer. Har du några tips på hur jag kan lägga upp min träning för att få in core- och ryggträning i mina gympass så att jag stärker mina problemområden, men också tips på lite bra övningar för benen och rygg/ländrygg som inte involverar för tunga vikter?
    Kram Mathilda

    Reply
  • Det lät väldigt gott! Ska testas 🙂

    Reply