Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

19:39 | July 7, 2016

Träna med band!

P7070773Jag ska visa hur man gör en sidoplanka i slyngor, vet inte om det är korrekt ord för dessa men… 😀P7070777I position, hitta balansen…P7070782För att avancera sätt upp ett ben mot taket och försök. Vill du avancera ännu mer så stå på handen istället för armen, det är svårt men bra sidoträning. 😉
P7070818På eftermiddagen gick vi till Vitabergsparken och körde, jag hade satt ihop ett pass till Peter och här blir det en cirkel på armar. Här ska han hålla in ena armen till kroppen och föra ut andra utan att tappa balans och stabilitet.
P7070819P7070825Sedan var det min tur att bli utmattat för Peter hade bland annat satt ihop ett superset på armar till mig och som det sög i musklerna. Jeeeezuz! Här matar jag triceps.P7070827Sedan bev det biceps, det kändes som att min hud skulle spricka på armarna för jag fick sådan pump. 😀P7070829Tar i för kung och fosterland!P7070834Gunnar, Karro, Ewe och Erik, några av mina klasskamrater. Kan ni gissa vilka som är syskon? 😀P7070820

Hej!
Det är en riktigt svettig tjej som knappar på tangenterna, jag trampade som en tok hem från en middag faktiskt. En mysig middag med mina PT-klasskamrater och eftersom vi var i närheten av min älskade Daniel Paris hem så kom även han ner och joinade. 🙂

Idag har vi lärt oss lite slyngträning. Och vad är det då tänker säker ni och då ska jag berätta för er att det är nästan samma sak som TRX fast med två upphäng. Och vad är TRX då? Jo band som man hänger upp och man tränar främst med kroppsvikten här. Slyngträningen är lite mer ostabil för är det så att man flyttar lite för mycket vikt åt ena hållet ja då faller man nästan ihop, man måste verkligen vara medveten om vart man placerar kroppen och göra kontrollerade rörelser, hela tiden spänna kroppen och ha en bra stabilitet. Det är svårt för de som inte är vana men jag har fått väldigt mycket stabilitets- och kroppskontrollträning av WörkOut som min vän Pischa Strindstedt har så för mig gick det ganska bra. Och sedan gillar jag denna typ av träning som är lite mer utmanande för balans och stabilitet, det är för att jag själv känner att det är det jag har mest användning för i mitt liv. Jag behöver inte kunna maxa över 100kg i mark, det är inte funktionellt för mig.

Slyngträning eller TRX-träning är väldigt enkel på så sätt att du verkligen kan träna hela kroppen i den men då justera svårighetsgraden beroende på placering, stå på ett ben istället för två, ändra lutningen mm.

Skulle det vara intressant om jag satt ihop lite olika pass för de olika musklergrupperna i ett inlägg? Om ni vill det så klicka på hjärtat så ska jag kunna sätta ihop ett! 😉Emoji_u1f447


4 kommentarer



4 kommentarer om “Träna med band!”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Starkt jobbat vad du har lätt för o lära var glad för det. Du valde en bra utbildning för det är ju mycket lättare om man har kul under tiden.

    Reply
  • Det skulle vara jättekul med inlägg på olika styrkepass 🙂

    Reply
  • Det kanske är utanför din “blogg kategori” … Men vet du några sköna träningstights? Som skulle passa en gravid (alltså inte för hårda kring magen). Strechiga, bredare linning o som format snyggt t.ex? Sett att du har många olika tights

    Reply
  • Hej fina Annica,
    Kan inte du vara så snäll o göra en video på din youtube om streching övningar så man kan få lite tips på streching.

    Tycker om alla dina youtube videos! Ha en fin dag!
    Mvh emma

    Reply