Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

16:55 | May 24, 2013

Bra övningar med pilatesbollen

HJ och jag är nu på väg till medis, vi tänkte ev träffa upp en person som hon haft kontakt med som är en gammal vän till mig. Sen efter det blir det mest troligt en uteservering eller så. 😉

Tänkte även visa övningarna jag gjorde idag på gymmet med pilatesbollen, de här tar på då magen och bröstmusklerna. 🙂

20130524-162421.jpg
20130524-162427.jpg
Balansera benen på bollen och dra knäna sakta mot magen och ut igen 10×3.
20130524-162433.jpg
20130524-162438.jpg
Gör bänkpress med en hantel i taget lutandes med axlarna mot bollen för då måste du stabilisera hela kroppen, 10×3.20130524-162443.jpg
20130524-162448.jpg
Vanliga armhävningar på bollen, spänn hela kroppen annars trillar du garanterat.
20130524-162453.jpg
20130524-162503.jpg
Armhävningar fast med benen på bollen. Det är viktigt att spänna bålen och ryggen under de här övningarna för att få bra balans. 😉


7 kommentarer



7 kommentarer om “Bra övningar med pilatesbollen”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • du hade passat bra i kort hår kolla bara på marcelos blogg

    Reply
  • HAHAHA nice ju 😉

    Reply
  • Träning, träning och ännu mer träning…. 🙁 Tråkigt att läsa. Men tyvärr verkar det inte hända så mkt mer i erat liv numera.

    Reply
  • Ja det enda vi gör är att träna 😉

    Reply
  • Vart har du köpt dina tränings skor? Är ute efter ett par rosa. Tack för en bra blogg! Med vänlig hälsning, Elina

    Reply
  • Kul att du börjat dela med dig av mer träningstips! 🙂

    Reply
  • gillar att du delar med dig av träningstips 😀 ibland är det lite svårt att komma på motiverade övningar 😀 tack

    Reply