Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

20:33 | January 24, 2013

Dagens träning

Nu har jag suttit och pillat lite med Divogue.se ett tag. Det är en hemsida där man lägger upp bilder på tex sin outfit, sina naglar, produkter, hår, plagg, saker som man vill visa upp. Lite som popularpaige på Insta bara att när man klickar på en bild som man kanske gillar kommer men till hemsidan där den är publicerad ifrån. Perfekt ställe om man vill synas via sina snygga bilder. Jag lägger upp mina naglar när dom fått sig en omgång, produkterna i mina skönhetstips och något enstaka plagg. Det kostar inget att bli medlem på den sidan och den är riktigt soft. Sen behöver man inte heller lägga upp bilder på sig själv eller egentagna bilder, utan hittar man något man tycker är snyggt på Internet kan man publicera den bilden också.

I alla fall, biceps och triceps var det idag och som alltid värmer jag upp på bandet. Fast att Marcelo berättat för mig att det är bättre att springa efter styrketräningen så kör jag innan, skulle nog inte orka springa lika länge om jag körde efteråt. Anyway. Efter 20 minuter med de två sista på hastighet 12 så gick jag över till biceps och triceps. Jag tog två stycken 6kg hantlar i varsin hand med handflatorna uppåt om ni förstår. Och sedan pendlade jag mellan hantlarna med att dra upp dom mot axeln. 3×10.

Efter det blev det mycket mer triceps. Jag satte hantflatorna på en bänk med ryggen emot och dippade nästan baken i marken så armarna hamnade i 90 graders vinkel och sedan tryckte jag upp mig igen. Dippade först 30, sedan 20 och sedan 20 igen.

Så såg träningen ut och imorgon är jag ledig från träning, fyra gånger i veckan räcker för att hålla igång för mig. 🙂 Nu är det Fifa med Marro, Kevin och Zacka. Sen tycker jag att vi kör en favorit i repris, tidig kväll.

 

20130124-203323.jpg

7 kommentarer



7 kommentarer om “Dagens träning”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Om man kör kondition efter styrka så bryter man ner musklerna man tränat upp så nja det är väl inte som marcelo påstår

    Reply
  • Fast Jillian på Biggest looser berättade detta på The Doctors som visas på 4 varje morgon. Jag tror inte att hon har fel 🙂

    Reply
  • Tycker du inte att din header är pinsam när du försöker härma Kenza? Skillnaden är ju att hon har långa smala ben 🙂

    Reply
  • Nej det tycker jag inte. Jag la ju upp min några månader innan så nej, jag härmar inte henne. Och skillnaden, visst har hon längre ben då jag är ganska kort men det är så jag ser ut.

    Reply
  • Fast Jillian rekommenderar det för folk som är feta då ska man springa efter man har styrketränat för att bränna fett. Men vill du ha muskler ska man inte konditionsträna efter fråga ALLA som kan något om träning. Då menar jag vältränade som hållt på kanske 10 år.

    Reply
  • hej Annica! Om man vill gå ner i vikt och träna mage kan inte du göra ett inlägg om de? alla magövningar du kan ! tycker du ger super bra tips i din träning och jag har börjat testa väldigt mycket av de du tipsat om på gymmet ! Kram

    Reply
  • Grejen är att jag har fått platt och stark magen genom löpning och vanliga situps. Man kan inte punktförbränna. Träna hela kroppen så får du magen på köpet 🙂

    Reply