Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

15:10 | January 22, 2013

Dagens träningspass

Idag orkade jag 20 minuter på löpbandet, i hastighet 9 fick det bli med lutning 6 för att jag skulle orka. Sen gjorde jag detta för att träna axlar och rygg:

20130122-130138.jpg

3×10 med 10kg.
20130122-130143.jpg

3×10 med 30kg. Man trycker upp handtagen mot taket för att träna axlarna.
20130122-130149.jpg

Här drar du dig upp och man anpassar motståndet efter sin vikt. Ju lättare desto svårare. Jag har 30kg och kör 3×10.
20130122-130156.jpg

Här har jag 4kg, har armen i 90 grader och sedan lyfter jag vikten mot taket. 3×10.
20130122-130202.jpg

20130122-130210.jpg

Samma här fast här har jag vikten intill kroppen och sedan lyfter hela armen mot taket. 3×10 med 4kg.
20130122-130216.jpg


7 kommentarer



7 kommentarer om “Dagens träningspass”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • Hej grym blogg! Kul att se bilder om träning eftersom jag själv älskar att träna. Kram Tess

    Reply
  • Go go Annika!!

    Reply
  • vart tränar du? skönt att det är så tomt. 🙂

    Reply
  • Flex i Skarpnäck.

    Reply
  • Hej svejs! Vill bara göra dig uppmärksam, för din egen skull, att de två sista axelövningarna du visade är inte bra för axlarna, med hög skaderisk samt att du kopplar in fel muskler. Är lite svårt att förklara utförligt varför, men jag hittade bra förklarande artiklar om det. Länkar dit, så slipper jag skriva själv;-).

    http://fitnessguru.se/franticlife/160060-traning-for-bredare-axlar

    http://fitnessguru.se/franticlife/160691-skadlig-traning

    Med vänlig hälsning, Jenny

    Reply
  • Kan du tipsa om en annan övning man kan göra för att komma åt dessa muskler? 🙂 Tack!

    Reply
  • Jajamen! Det står i de två länkarna jag skickade hur man utför dem rätt. författaren har även bilder som tydligt visar korrekt träning, men undrar du över något kring texten kan jag förklara grundligare. Kör du tex utsida axel snett lutande in mot en vägg ( fötterna längre ut och axeln som du ej kör med lutande mot väggen) med armen så rak som han beskriver i texten så isolerar du utsida axel riktigt, riktigt bra och det tar grymt bra på rätta stället. Bygger axlar snabbt då då du ej låter andra muskler, tex Infraspinatus kopplas in. Lycka till med träningen, du gör det bra!

    Reply