Det förekommer cookies på annicaenglund.se. Genom att fortsätta läsa på annicaenglund.se godkänner du detta. Läs mer om cookies här.

13:08 | November 5, 2012

Gilla vad du ser!

Vilken energi jag hade idag när jag kom till gymmet. Jag var så peppad att jag orkade springa 20 minuter i högt tempo, jag brukar annars värma upp i några minuter innan jag springer men idag gick det så jäkla bra. Jag sprang i hastighet 11 med 8 i lutning vilket gör att det tar mer i stjärtmusklerna. 😀

Jag tränade bröst och mage idag och när jag höll på med sista magövningen trodde jag att jag skulle kvävas. Ni vet väl hur det känns när man gör många situps och det krampar som fasen i magen och man får ingen luft!? Så var det fast många gånger värre, men då vet jag att det händer något.

Jag får ganska många frågor hur man ska träna, hur man ska äta mm. Jag är tyvärr inte rätt person att fråga. Jag har fått all hjälp av Marcelo då han verkligen kan det här med träning. Jag försöker att skippa sötsaker så mycket det går, dricker aldrig läsk utan bara vatten till maten. Äter stadig frukost som består av havregrynsgröt innan jag går till gymmet och sen när jag kommer tillbaka är det en proteinshake som gäller, Whey 100. Det jag vet är att man ska vara noga med vad man stoppar i sig och att man verkligen stoppar i sig något. Man kan inte gå iväg och träna på tom mage om man vill få kroppen att må bra och se bra ut.

Förut var jag väldigt beroende av hur mycket jag skulle väga. I början av året vägde jag 45 kg vilket inte alls såg dumt ut på mig då jag är väldigt kort, 155 cm. Jag gick upp till 53-54 kg när jag var instängd i huset och har pendlat lite under sommaren då jag tränat lite och sen festat en hel del. I dagsläget väger jag 48 kg och då har jag även gått upp sedan jag började träna. Och helt ärligt så bryr jag mig inte alls vad vågen säger längre. Jag tycker mer om min kropp nu då jag börjat få mer definierade muskler och orkar så mycket mer, jag är starkare och uthålligare. Kläder sitter bättre och kroppsdelarna sitter där dom ska. 🙂

Så till er som vill börja träna, sätt inte upp mål efter vad vågen ska visa. Sätt upp mål som att du ska gilla det du ser i spegeln. Och vet ni inte hur ni ska komma igång och så, fråga personalen på gymmet. Man behöver inte boka in sig hos en PT för att få hjälp! Och ni kan alltid mejla Marcelo på [email protected] för att få hjälp. Han kan väldigt mycket och tycker om att hjälpa till! 😉

20121105-130755.jpgOch för er som frågat om mitt träningslinne, det är från Bodystore och finns att KÖPA HÄR.


4 kommentarer



4 kommentarer om “Gilla vad du ser!”

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Jag accepterar villkoren som finns här

  • kan du inte skriva om heat-tabletterna? om du har erfarenheter av dem och om de funkar? / anna

    Reply
  • En enkel fråga: På spotlife ges ingen info om din blogg (din nya blogg adress) du är helt bortplockad men Marcelo finns kvar??

    Reply
  • Jättebra inlägg! 🙂

    Reply
  • Du är jättefin =D

    Reply