Träningskalendern! Lucka nr 6, Styrkepass

Igår 6:30 var jag på >>WörkOut<< och körde ett morgonpass. Förut tränade jag alltid förmiddagar, sedan blev det kvällar då jag insåg att jag hade mer energi på kvällarna då jag ätit bra under dagen. Men morgonpassen är fasiken sköna alltså, det ett bra sätt att starta sina dagar på för kroppen får så mycket energi och man kommer igång snabbt. Visst det är ruggigt jobbigt de flesta 10 minuterna efter att alarmet gått igång men efter det rullar allt på.

Så morgonpassen fokuserar vi på styrka och igår blev det fyra övningar som vi varierade mellan. Och man hade en minut på sig att slutföra två övningar innan man bytte över till de andra två. Men vi gjorde lite saker innan också så för att endast göra detta under ett pass kan ni lägga upp det såhär:

Pass:
10st marklyft med skivstång, tungt
10st raka marklyft med kettlebell, något lättare
Detta ska ni hinna på 2 minuter och då är er vila också inkluderad
Jobba i totalt 14min

10st frontsquats, tungt
20st plankrodd med vikter
Detta ska ni hinna på 2 minuter och då är er vila också inkluderad
Jobba i totalt 14 min

Detta är sista passet innan vila, så maxa så mycket ni bara kan. Och kom ihåg att bara för att det är vila imorgon innebär inte det att ni måste sitta inne och dega, äta skräp etc. Ni kan ta en härlig promenad med hunden, kompisen, er partner eller varför inte passa på att kolla upp något gott men nyttigare recept på tex bars eller bröd så ni kan baka. 😀

2 reaktioner på “Träningskalendern! Lucka nr 6, Styrkepass”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *