Träna i hemmet

Hej Annica!
Jag har frågor om att träna i hemmet.
Jag är autistisk till den nivån att jag inte kan gå till ställen (en längre tid) där det kommer och går människor, jag kan dock vara ute och gå promenader . Men kan därför inte gå till en gym. Jag vill börja träna för att få bort kärlekshandtag och häng på magen.
Hur kan man träna det på bästa sätt i hemmet? Går det? Hur ofta ska man träna? Hur ska man inte träna? Mycket handlar om kosten också och den är redan ändrad till det mer hälsosamma hållet. Jag är 170 lång och vikten är väl lite över det den bör vara.

Mvh

SVAR: Hej!
Självklart kan du träna hemma, det är bara fantasin som sätter stopp. Youtube is the shit när det kommer till hemmaträning, så många bra hemmaövningar du kan hitta där! Det är bara att gå bananas. Jag själv har gjort ett klipp här ovan där vi fokuserar just på magen men för att få bort kärlekshandag och lite ”hull” så är det också som du säger kosten som spelar stor roll. Så tänk på vad du äter, du kan enkelt föra kostdagbok under en vecka för att se vad du egentligen får i dig. Är det bra kost eller är det onödiga saker som slinker ner då och då?

Jag skulle säga att tre gånger i veckan är bra för att det ska bli någon skillnad, träna så ofta du kan, har möjlighet och tycker att det är kul för att tvinga sig själv till träning är inte hållbart. Man måste hitta sin grej och då gäller det att testa sig fram för när du väl hittat det så ser man det som en kul grej man längtar till som samtidigt ger en bra effekt på kroppen! 😉

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *