Styrkepass med Kalle på WörkOut

Kl 13 idag hade jag och Pischa bokat in att träna tillsammans, gud jag mår verkligen så jäkla bra när jag är runt den människan. Pischa är nog den person som haft störst inverkan på mig och det är bara positivt. Det var hon som fick mig att förstå innebörden med träning och fick mig också att tycka om den, träning för mig för några år sedan var något jag tvingade mig själv till för att hålla formen typ. Men idag är det något som jag tycker är så jäkla kul och när vi hörs är det mer ”ska vi träna tillsammans” med andra kanske ”ska vi ta en fika tillsammans”. För då gör vi båda något som vi älskar plus att vi har det riktigt kul ihop.

När jag kom till WörkOut the Center på Sveavägen 135 så berättade Pischa att Kalle skulle köra ett pass med oss. Kalle är ju min förra PT och det är alltid så brutalt roligt att köra hans pass för att man vågar utmana sig själv och han får en att känna sig så stark. Han håller ju i styrkepass så det är mycket skivstänger och idag gjorde vi ett väldigt roligt och utmanande complex. Ett marklyft som skulle upp i en clean och sedan skulle man ner i en front squat. Men istället för att gå sakta ner skulle man göra ett snabbt drop så magmusklerna snabbt behövde kopplas på i bottenläget. Ni kan se det klippet när Pischa och jag utför det HÄR, och det tog ett tag innan vi fick till det. Mycket teknik och rejäl jäkla bålstyrka och man blir ju ganska slut med tanke på att man måste hålla på med buktryck och det är det som gör att det svartnar ibland för mina ögon. Men när man väl klarar det så känner jag mig i alla fall så jäkla duktig och framför allt stark! Jag är så glad att jag är tillbaka i träningen igen!

HÄR KOMMER PASSET:

Block 1)
3st complex, marklyft till en clean till en drop squat (jag hade 35kg)
– Detta gjorde vi 6 varv

Block 2)
4st utfall bakåt från box med skivstång
8st utfall bakåt från box och högt knä i toppen
– Först gör man utfallen med skivstången och man jobbar med ett ben i taget, sedan gör man de utan stång och det är fortfarande samma ben. Efter det byter man ben och gör 4st med stång och 8st utan.

Block 3)
6st långa hopp med 2 squat längst fram innan man går tillbaka.
– Ha gummiband som motstånd, hoppa så långt du kan och längst fram gör du två squat. Detta gör du 6 gånger innan du byter och totalt 4 varv.

3 reaktioner på “Styrkepass med Kalle på WörkOut”

  • Julia skriver:

    ÄLSKAR ert/ditt häng både med Xenia & co och med Pischa. Hade älskat att ha det hänget. Mina vänner är inte så träningsintresserade plus att alla är ihop med folk och så är man själv 28 och singel och allt man vill är att träna och dansa (också nykter).
    Tack för en sjukt bra blogg. Här har man ju hängt sen juni 2012.

    • Annica Englund skriver:

      Åh du är mer än välkommen att joina oss! Bor du i Stockholm så tveka inte att haka på! 😀

      • Julia skriver:

        Haha, jag bor ju i Göteborg så människor som er saknas verkligen. Jag får helt enkelt ta mig upp till huvudstaden så att jag får gött häng med gött gäng! 😀

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.