Mealprep

Hallå underbara fina ni!
Visst är det härligt med måndag? För första gången har jag svårt att tro mig själv faktiskt, haha. När jag vaknade imorgon stod dom och fixade med alla fönster i trappuppgången för dom ska sättas in idag. När jag kom ut möttes jag av ett grått trist sken, för varje dag som går utan sol skriker min kropp mer och mer efter att flytta. Men, I’m hanging in there. Det är inte långt kvar till jag och Stitch packar våra väskor och drar. 😀

Jag glömde köpa ägg igår så jag fick äta havregrynsgröt, utan mjölk. Hade ingen sådan hemma heller. Så Nocco Protein Coffe och havregrynsgröt och sedan fick jag ett sms av min PT att idag blir det ett hårt pass. Kanske lika bra att jag inte hade några ägg då jag orkar träna hårdare när jag ätit gröt.

Jag har ju kört med min PT sedan i december och jag har inte tänkte på mina resultat så jättemycket förrän när folk kommenterar det. Det är många av mina vänner som frågar om jag gått ner i vikt vilket jag inte har, snarare tvärtom. Men däremot har jag tajtats till rejält och man börjar mer och mer se mina konturer på magen, på morgnarna kan jag se lite av mina magrutor och det känns lite häftigt.
Mitt mål är ju att ha magrutor till maj och mitt största problem, eller det som är mest jobbigt för mig, är ju kosten. Jag känner nu att jag bara vill äta allt jag ser, jag var ju en mästare på att småäta och det var ju ingen match när jag hela tiden får gå på event. En cupcake hit, en makaron dit, popcorn, smågodis, efterrätt till middagarna ja ni förstår. Så det är fruktansvärt jobbigt så när jag tränat klart vill jag bara svänga in på en mack och köpa allt bullar dom har i disken men min PT Kalle tipsade mig om >>Mealprep<< som är ett företag som lagar mat anpassat efter dig. Dom tillagar alltså matlådor efter hur mycket protein, kolhydrater och fett du ska äta. Så jag bestämde mig för att börja prenumerera på dom så Kalle skrev till dom hur mycket matlådorna skulle innehålla och sedan var det bara för mig att plocka upp min beställning. Jag har sju lådor i veckan som jag hämtar ut och dom äter jag som lunch. Perfekt att ta direkt efter passet så jag inte behöver känna det här sötsuget för när man känner det är det kroppen som skriker efter mat.

Så inte nog med att jag får i mig det jag behöver, jag sparar så mycket tid plus att det är lätt att ta med sig när jag ska iväg. Nu tex ska jag iväg direkt efter träningen på ett möte och eftersom det finns mikro på WörkOut kan jag bara kasta in den medan jag duschar, äta där och sedan rulla vidare. 😀

Är man ute efter sådana resultat som jag att man vill bli tajtare i kroppen, synligare muskler och abs så är kosten en stor del. Och genom att ha ett kostschema som jag kan följa och nu även färdiga nyttiga, hälsosamma måltider som jag bara kan värma så underlättar det jättemycket! 🙂

16 reaktioner på “Mealprep”

  • anonym skriver:

    Men det verkar som du äter så ensidig mat. Alltså nästan samma hela tiden. För hälsan är det ju bra att variera.

    • Annica Englund skriver:

      Ja men det är för att det underlättar så mycket. jag orkar inte tänka, väga och räkna maten så jag kör samma mat till jag lessnar haha 😀

  • anonym skriver:

    Vill inte va elak men ser ut som hemtjänstens mat till pensionärer.

  • Tove skriver:

    Jag undrar hur du tänker när du säger att du inte går på diet eller bantar och inte vill jämföra detta med det?.. de flesta som går på nån diet eller ”bantar” har ju motivationen att bli smalare, okej du har ett annat mål men så strikt som du äter, tränar och till och med mäter kroppsfett för att minska i fett å få mer muskler tycker jag definitivt man kan jämföra det med en diet! ..Du säger ju själv att det inte är spec balanserat eftersom du äter i princip samma mat varje dag å inte kan gå ut ur ramarna ..

    • Annica Englund skriver:

      Jag går på kostschema och det är samma sak som diet. Men många har en dålig uppfattning om det uttrycket och jag bantar inte på så sätt att jag vill gå ner massa i vikt. Vikten spelar ingen roll för mig, det jag vill göra är att gå ner i fett men upp i muskler och då gäller det att träna och äta på ett visst sätt.

      Anledningen till att jag ”inte kan gå utanför ramarna” är för att min kost är uträknad så att jag ligger på rätt mängd kalorier så jag inte hamnar på för stort underskott eller att jag äter för mycket. Vill man ha resultat så kostar det! 😉

      • Tove skriver:

        Jag (och jag tror de flesta andra läsare oxå)har förstått att det du gör med träning o kost är för att du ska bli smalare=gå ner i vikt, utan att du gör det för att öka i muskler å gå ner i fett.. Det jag menar är att jag inte tycker att det är så stor skillnad.. Om man ”bantar” (äter, tränar) för att gå ner i vikt för att man mår bra av det eller som du gör nu med kostschema Å specialträning.. men jag antar att du menar att det just inte handlar om att du vill bli smalare… jag tycker mer att det är väldigt likt eftersom du äter å tränar å mäter exakt fettprocent göra att du vill se ut på ett visst sätt☺

  • catarina skriver:

    Maten ser bra ut tycker jag, om man vill ha en speciell kropp,så måste man nog vara väldigt målmedveten. Att tona fram vissa delar , kräver nog allt detta. Mest imponerande är MOTIVATIONEN.

    • Annica Englund skriver:

      Ja det är tufft och det kostar. Det är brutalt svårt och jag är så imponerad av de som tävlar inför tex bikinifitness, bodybuilding etc för det är en jäkla disciplin alltså. jag får ju ändå äta någorlunda rolig mat, dom lever ju mest på torsk och ris… 😀

      • Tove skriver:

        Är bikinifitnesss nått du är intresserad av att börja med eller ?? För du har nämnt det ett antal ggr nu😁

  • Wilma skriver:

    Har sett på din instagramstory att du dricker nocco. Du som är så inspirerande när det gäller kost och träning kanske vet hur nocco påverkar kroppen? Jag har hört både bra och dåliga saker om nocco, men vet inte riktigt vad som är sant. Kan dricka hur mycket kaffe som helst men ändå inte få samma pigghetskänsla som när jag dricker nocco. Vad tycker du om nocco? Tacksam för svar😄
    Btw så ÄLSKAR jag din blogg och instastory speciellt dina inlägg om kost&träning, du är grym💪🏻

  • Josefine skriver:

    Försvinner inte mycket energi när du värmer mat? Tänker att du som tränar behöver mycket energi och så kanske mikron snor ”all”.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *