Lite variation på frukosten!

P3310341 P3310342 P3310343
Hej på er!
Igår kom matleveransen som jag beställt och det var så underbart att starta dagen med någon annat än gröt. Missförstå mig rätt, jag älskar havregrynsgröt men det kan bli tjatigt att äta det varje dag flera dagar i sträck, så det blev en acaibowl. 😀

Igår kära ni, igår nådde vi 30,000 prenumeranter på min Youtubekanal vilket är helt galet. Det har gått så fort jag menar enda dagen firar vi 20k och nu 30 och det gör vi med en ny vloggvecka så idag börjar jag spela in men som alltid kommer en skönhetstips upp idag kl 12 i filmformat. 😀

Acaibowl:
En banan
Ca 1,5 dl frysta blåbär
1 dl mjölk (vanligt, mandel eller kokos)
1 msk jordnötssmör
2 msk Acaipulver
Mixa allt och toppa med frukt, bär och granola. 😀

14 reaktioner på “Lite variation på frukosten!”

  • Anonym skriver:

    Ha en bra dag 🙂

  • Linn skriver:

    Jag tänkte börja med en sockerdetox för att se om jag blir piggare och mår bättre. Äter överlag bra måltider och mellanmål men det finns tyvärr socker i så mycket… Har du något erfarenhet av sockerdetox? Eller har du något tips på bra mellanmål som inte innehåller något typ av socker, druvsocker, stevia etc. ? Tack på förhand 🙂

    • Annica Englund skriver:

      Alla mår bättre utan dåligt socker. Ersätt det med frukt! Vissa säger att fruktsocker inte är bra för kroppen men då har man gått för långt. Ät rent och då menar jag en ingrediens. Tex quinoa, lax, kött, kyckling, potatis, frukt, bär, nötter (osaltade och orostade), linser alltså det finns hur mycket som helst som inte innehåller socker. Kom ihåg bara att äta med jämna mellanrum ca var tredje timma så ska det inte vara några problem 😉

  • C skriver:

    Hej Annica! Har läst din blogg nu i ett par månader och tycker den är jätteinspirerande och bra. Älskar oxå att träna och har alltid gjort men för ung 1-1 & 1/5 år sedan blev jag väldigt sjuk pga. stress.. Tappade då all min ork och träningen blev lidande. Känner fortfarande att jag inte kommit tillbaka helt 100 men skulle gärna vilja! Känner ångest över att jag lagt på mig (även fast jag inte borde) och skulle vilja komma tillbaka till min normala vikt. Har du något tips av hur man finner orken och motivationen igen? Vad motiverar dig? /C

    • Annica Englund skriver:

      Åh nej är det sant? 🙁

      För att man ska bli motiverad måste man få det att fungera i vardagen. Vilka dagar har du möjlighet att komma iväg och träna? Köp snygga träningskläder för det blir mycket roligare när man har något häftigt/ snyggt på sig, jag lovar! Hitta även något som passar dig. Vad tycker du är roligt att göra? Gruppträning? Löpning? Lyfta tunga vikter? Börja med att ta några härliga promenader i veckan med grym musik i lurarna. När du känner att du klarar av det, att det inte blir för stressigt, våga köra lite intervaller, springa 1 minut, promenera 1 minut. Sedan ha som mål att klara av att springa hela rundan. När du klarat detta kommer du känna dig mer motiverad att testa nya saker. 😉

  • Maria g skriver:

    J tycketr det är bra städat på bussar o tunnelbanor sen det här med karma. Man ska inte blanda in det för lätt. Tex om någon råkar stöta till dej då behöver man inte tänka på i tror på karma
    utan det ska vara allvarliga saker som tex misshandel att den personen får nog något dåligt tillbaka men inte småsaker. Bättre o prata o reda ut saker tycker jag.

    • Annica Englund skriver:

      Fast sätena är väldigt äckliga. Många som spiller på dom, dom blir nerkissade bland annat… Nej jag bryr mig inte om någon stöter till mig men att veta att sätena är fulla med så mycket bakerier är väldigt äckligt, även handtag osv är proppade med smuts och snusk.

      Och när jag snackar karma menar jag att gör man något gott kommer det något gott ur det.

  • Lina skriver:

    Grattis till 30K! Så kul att det går så snabbt! 😀

  • Blända skriver:

    åååhhh! Ser super gott ut!

  • Emilia skriver:

    Hej! Vad använder du för jordnötssmör?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *