Jag får panik!

IMG_9544Dags för lite produkttest! 🙂

God morgon kära läsare!

Igår när innan jag lade mig tog jag fram yogamattan för att köra lite stretch, jag måste testa lite olika tips som ni kommer med så att jag kan somna bättre på nätterna. Men när jag väl kom i sängs så blev jag pigg, suck! Så jag plockade fram mitt headset och lyssnade på relaxing music, jag satt på en halvtimma för jag trodde att jag skulle kunna somna innan dess men innan jag hann bli riktigt avslappnad kommer en viss Amarelloo och stänger av min telefon. Han trodde att jag sov och ville vara snäll och lägga bort den men gjorde mig i själva verket piggare igen och jag blev så less. Satt på musiken igen och efter ett tag hör jag tunga andetag, ja då är det Marro som somnat. Alltså jag får panik!

Jag vill kunna somna direkt! Jag kanske måste börja gymma på kvällarna istället? När jag sportade när jag var liten var jag alltid trött på kvällarna så det kanske är tricket att vara trött, jag menar Marro tränar ju på kvällarna. Men jag har ju kunnat somna förr så jag fattar inte vad problemet är… 🙁

23 reaktioner på “Jag får panik!”

  • Mikaela skriver:

    Är du stressad över nånting? Oftast när man har sömnproblem så beror det på något sådant. Det kan även vara undermedveten stress. Jag hade själv så, förstod aldrig vad problemet var, för jag kände mig inte stressad, men då var det omedveten stress. Hjärnan var liksom igång utan att jag kände det själv. Så det som hjälpte mig var att släppa alla måsten en vecka, fokusera på det som jag mådde bra av och blev glad av, och då var jag tillbaka på banan igen! 🙂

  • Louise skriver:

    Det låter onekligen som stress!

  • Rebecca skriver:

    Hej Annica!
    Jag har själv sömnsvårigheter, men det börjar bli bättre! För ett år sedan var det riktigt illa och jag hade ångest hela dagarna inför läggdags eftersom jag visste att jag inte skulle kunna sova. Men saken är den att det sitter i huvudet. Det låter knäppt men för mig gjorde det de, och gör fortfarande. T.ex. nuförtiden om jag vet att jag ska upp jättetidigt nästa morgon vet jag att jag måste lägga mig tidigt och om jag inte somnar innan 12 kommer jag vara jättetrött. Då blir jag såå stressad över att jag måste somna, vilket såklart inte resulterar till någon sömn….
    Men det jag tänkte säga var att om man bestämmer sig för att man inte kommer kunna sova, så kommer man inte kunna sova. Det bästa du kan göra är att hitta ett sätt, som du skrev nu att du tänkte prova att träna på kvällen! För mig var det tvärt om, att jag behövde träna på dagen istället för att inte bli pigg.
    Hoppas du hittar ditt sätt Annica!
    Kram

  • Ida skriver:

    Du dricker kanske kaffe för sent? Vissa kan ju inte dricka efter fyra, då somnar dom inte…! Hoppas det blir bättre 🙂

  • Diana D skriver:

    Tips 1: Börja käka B-vitaminer och Magnesium på kvällarna.
    Tips 2: Prova Valerina Forte från hälsobutikerna
    Tips 3: Kör slut dig på kvällarna med träning
    Tips 4: Sätt dig ner och fundera ut om det är något i ditt liv som just nu tynger dig, som oroar dig eller som du känner dig ivrig för, som kan göra att du ökar i adrenalin pga stress eller oro?

    Ha en fin tisdag underbara.

  • Anonym skriver:

    Du stressar upp dig själv 🙁 Det sitter i huvudet och då blir värre. Det ligger nog en undermedveten stress i kroppen. Tror som någon annan här att du behöver koppla bort alla måsten. ALLA behöver vila och slappna av. Ta påskhelgen till att vila och bara vara Annica. Umgås och njut av god mat. Dina läsare försvinner inte.

  • maria g skriver:

    Jag är äldre en dej o kan säga att tyvärr blir det så
    med åldern j vet ej många som somnar direkt själv
    tar jag sömntablettet o j mår bra av det. Kramis.

  • Anonym skriver:

    Ha en bra dag 🙂

  • Johanna skriver:

    Ett glas vin!

  • josefine skriver:

    Stretchade du innan du blev trött eller när du kände att du blev trött? Om man ska ex. meditera på kvällen ska man göra det ca 30min innan man vanligtvis blir trött för annars får man inte det effekt man vill. Tänker att det borde vara samma sak med stretch…
    Det är dock inget jag vet om det är sant eller ej eftersom jag inte brukar meditera men det kan ju vara värt ett försök 😉

  • Nina skriver:

    Gå upp tidigt varje dag så kanske du blir trött på kvällen 🙂

  • Emma skriver:

    På Nyhetsmorgon idag sa läkaren att du inte somnar lättare för att du tränar senare. Kroppen behöver 2 timmar för att varva ner efter träning så träna tidigt på kvällen i så fall så kanske det hjälper. Om du ska lägga dig vid 23, se till att vara hemma från träningen vid 21, värt att testa i alla fall. 🙂

  • Klara skriver:

    Hej Annica! Det här är mitt enda tips: tänk på att inte göra det till en så stor grej. Om du försöker att inte tänka så mycket på att du inte kan sova så försök, i alla fall försök (det är inte lätt) att inte tänka på det. Det kommer gå över av sig själv säkert.

    Jag har varit med om det själv att jag nästan pressar mig själv till att somna fort för att jag t.ex. har ett viktigt prov eller presentation morgondagen efter och det gör bara att man får paniiiik. Låt det ta den tid det tar och blir du pigg, hitta på något! Ta en tur till toaletten, lyssna på musik som du gjorde, håll på med mobilen, kolla på film och gör någonting för att bli trött.

    Hoppas det löser sig! Kram!

  • Sarah skriver:

    SPIKMATTA!
    Har som rutin att ligga på spikmatta ca 20min varje kväll samtidigt som jag lyssnar ljudbok. Somnar nästan alltid som en stock. Viktigt att ha kvällsrutiner så att kroppen vet att det är dags att sova.
    Kram!

  • kosan skriver:

    Här ska du få ett riktigt mormors tips!! Min mormor hade ett Dockskåp med 3 våningar som vi lekte med jämt.När vi inte kunde sova sa min mormor att vi skulle blunda, och försöka komma ihåg vilka möbler o saker det fanns i ett rum i taget!!
    Det fungerade……så ibland när jag inte kan sova brukar jag tänka på mormors tips! Jag brukar tänka på gatan där jag växte upp, det var 11 hus och jag börjar med hus 1 och tänker på vilka som bodde där…vad föräldrarna hette o sen barnen, sen tar jag ett hus i taget!!
    Brukar hinna 4-7 hus Sen sover jag 🙂
    Lycka till

  • .. skriver:

    Testa ”Golden milk” bra för allt möjligt, den är ju gjord på främst gurkmeja som ju är antiinflammatorisk(bra när man tränar) , bra för leder mm, men den är också avslappnande och bra för sömnen.Pröva… den smakar lite åt chaihållet och är jättegod,langar en länk där du kan läsa lite mer och där finns också en länk till ett recept på mjölken! =D http://kurera.se/darfor-ska-du-dricka-guldmjolk/

  • Gina skriver:

    Simma blir man garanterat trött av. Gärna en timme

  • Emilia skriver:

    Läs en bok 🙂

  • Therese skriver:

    Hej Annica!
    Testa avslappningsyoga det kanske funkar 🙂 Här är en länk till en video med avslappnande yoga för nybörjare, hoppas det hjälper 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=5YiGIKQltiQ

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *