Fettförbrännande träning


God morgon!
Idag är det en smockad morgon hemma hos mig! Först startade jag och Stitch med vår härliga morgonrunda fast den här morgonen fick hon leka med en Jack Russel, det är så kul att se när ens hund leker med någon annan. 😀

När jag kom hem så ringde elektrikerna och nu är dom här för att fixa med elen i köket då även alla vitvarorna kommer idag. Och! Min säng kommer innan kl 14, min efterlängtade säng. Den skulle kommit för en vecka sedan och varje morgon när jag vaknat har jag kunnat se på mig själv genom min spegelbild att jag inte är utvilad. Som jag längtar till att få gå och lägga mig ikväll, tänk att jag vill gå och lägga mig tidigt en fredagkväll… då kanske jag är utvilad på lördag morgon och kan köra ett morgonpass med Pischa igen.

Vi gjorde det igår och fasen vad skönt det var. När alarmet gick igång kl 6 så tvekade jag, drog mig så länge jag kunde för det är inte lätt att hitta motivationen att kliva upp för att träna men när jag väl tvingar mig upp så tar det mellan 5-10 min att tagga till och bli peppad att göra något bra för kropp och själ!

Jag åkte till WörkOut The Studio som är Pischas träningscenter och där hade Pischa förberett ett ”döda fettcellerna-pass”. Såhär såg passet ut:

Uppvärmning:
Lite rodd och cykel i ca 5 min.

Pass:
– Rodd 5000m / Stå i planka (ena personen ror så mycket den orkar och under tiden står den andra personen i planka, byt av när ni vill)

– 50st Front Rack Lounges totalt med tung vikt. En person jobbar först och när den inte orkar mer så tar den andra över och totalt ska ni få ihop 50 reps.
– 60st boxjumps. Jobba på samma sätt.

– 5st thrusters 5 lateral burpee 5 gånger. 1 min vila mellan varven.

Kommentera gärna om detta är ett pass ni tänker försöka er på! 😀

5 reaktioner på “Fettförbrännande träning”

  • Sandra skriver:

    Hej Annica, då du är en stor förebild för mig inom träning så läser jag din blogg dagligen. Är det inte snart dags för träningsresa?? Tips på bra träningsresa?

  • Julia skriver:

    Hej Annica!
    Sååå längesen du gjorde en ”what I eat in a day” både på bloggen och jag tror inte jag sett någon på youtube? Du har en sån extremt bra form heela tiden nu och man undrar ju hur fasiken du bär dig åt!! Innan vet jag att du själv sa att du var svullen osv efter att du inte tränat på några veckor men nu känns det som att du är lean och har bra form ”utanpå” ändå trots mycket fest.
    Hade varit så kul med ett sånt inlägg.

    Tack för bra blogg!

  • Rebecka skriver:

    Alltså! Box jumps ser ju sjukt effektivt men sjukt läskigt ut?! Är det svårt att komma upp på boxen? Tyckte du att det var svårt i början? Haha. Jag vet att vi har såna boxar på mitt gym men tänk vad skämmigt om man försöker hoppa och typ snavar rakt över kanten 😉

    • Johanna skriver:

      Förstår precis vad du menar. Se ut som sådan bra träning men jag är rädd, så jag tittar bara på de där jäkla boxarna och önskar jag vågade hoppa.

    • Annika skriver:

      ..eller att vara så tung i gumpen att man helt enkelt inte kan hoppa upp ens..hahahaha, talar om mig själv här. Jag är kort och baktung, dömt att misslyckas med boxjmping 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *