Gruppträning på stranden (Kortleksträning)

Uppvärmning.

Igår på eftermiddagen hade WörkOut / GoActive nog det jobbigaste passet hittills, kortleken… Detta är ju ett fantastiskt påhitt som älskade Pischa har som vem som helt kan utföra så länge man har en kortlek.

Så det går alltså ut på att man har olika övningar till korten och när man drar ett kort ska man utföra det. Så du kanske sätter situps på Hjärter och från en 2a, ja då är det två stycken situps du ska göra. Man kan välja att köra 2- kung det är repetitioner eller så kan man också göra så att alla gubbar (knekt, dam och kung) är en twist.

Kortlektträningen:
Hjärter: Mountain climbers (en repetition var med båda benen)
Ruter: Jumping lounges (samma här, en repetition var när man gjort det med båda benen)
Klöver: Situps
Spader: Upphopp
Den siffra som kom på kortet så många repetitioner skulle vi göra, även gubbarna räknades som siffror. (Knekt= 11, dam= 12 och kung= 13)

Sedan hade vi såklart en twist på jokrarna och Ess. Fick man en joker skulle hela laget springa ca 200m i sanden och fick man ett Ess var det 10 burpees.

Så är du träningssugen, har inga redskap använd dig av en kortlek och kör på! Perfekt att köra nu i det fina sommarvädret i en härlig park och kanske med en vän!? 😀

Exempel på kortleksträning för hela kroppen med din egna kroppsvikt:
2- 10= antal repetitioner
Hjärter: Situps
Ruter: Armhävningar
Klöver: Rygglyft
Spader: Upphopp
Knekt: 11st Fällkniven
Dam: 12st Dynamisk planka (en repetition är när du gjort med båda händerna)
Kung: 13st Sprawlers
Ess: 10st burpees
Joker: Höga knän i 1 minut

Lycka till! 😀

Laddar inför Kortleksträningen.Delar upp oss i tre lag.Haha ser så kaxig ut… 😀Bea springer och hämtar kort.Mitt lag som utför dumping lounges. Efter detta sprang vi ner i vattnet och svalkade oss.

9 reaktioner på “Gruppträning på stranden (Kortleksträning)”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *