Visar arkiv från mars 2016

En veckas matschema!

1457263153-9793

Okej det här är så efterfrågat att det inte är sant. Men innan ni läser allt vill jag bara klargöra en grej, jag är ingen kostrådgivare. Detta ”schema” har jag satt ihop till Marcelos syster Patricia som har lite problem med att få till det med kosten. Hon behöver lite svart på vitt exakt vad hon ska äta och när för att det ska fungera till henne så här gjorde jag ett schema till henne så att hon i alla fall får i sig mat så hon har energi hela dagen. Det här schemat är mycket bättre än att få i sig för lite mat under en dag för det enda som händer då är att kroppens ämnesomsättning blir sämre och man blir som en zombie =ingen energi.

Så här har ni lite tips på hur man kan äta under veckodagarna, alltså inget måste. Som ni ser på typ alla luncher så har jag satt ”rester från gårdagens middag”, genom att göra en stor middag så har man lunch till dagen efter vilket gör att man sparar en hel del tid och ska man iväg till jobbet är det bara att ta med en matlåda.Så ta detta schema med en nypa salt, ta det som ett tips och inte som ett måste.

Ännu en gång, jag är inte utbildad inom detta men det här matschemat är bra mycket bättre än att äta alldeles för lite under dagarna. Du kommer ha energi under hela dagen, du kommer må bättre och tränar du kommer du få så mycket snabbare resultat om du äter bra! 😉

Ett litet till tips är att ställa larm på mobilen när du ska äta. Även fast du inte är hungrig hjälper du kroppen att hålla en jämn blodsockernivå och du blir inte sugen på något onyttigt. 😉

Måndag:
Frukost: Havregrynsgröt med 1 skivad banan och mjölk till
Mellanmål: Grönssaks- eller proteinsmoothie
Lunch: Räksallad
Mellanmål: Frukt och lite nötter
Middag: Råris och fisk med en god sallad till.
Kvällsfika: Fruktsallad

Tisdag:
Frukost: Grönsakssmoothie
Mellanmål: 3 riskakor med keso och avokado
Lunch: Rester från gårdagens middag
Mellanmål: Acaibowl
Middag: Hemmagjorda biffar, potatis och en god sallad till
Kvällsfika: ProPud

Onsdag:
Frukost: Proteingröt med sojamjölk
Mellanmål: En banan med jordnötssmör
Lunch: Rester från gårdagens middag
Mellanmål: Turkisk yoghurt med en kork Fun Lightsaft och bär
Middag: Linsgryta
Kvällsfika: Acaibowl

Torsdag:
Frukost: 3 ägg, kokta, röra eller som omelett
Mellanmål: Kvarg med frukt och bär
Lunch: Rester från gårdagens middag
Mellanmål: Proteinbar och en frukt
Middag: Kyckling och ris med god sallad
Kvällsfika: Proteinsmoothie och en frukt

Fredag:
Frukost: Havregrynsgröt med skivad banan och mjölk till
Mellanmål: Knäckebröd med smör och kalkon
Lunch: Rester från gårdagens middag
Mellanmål: Proteinshake med en frukt
Middag: Tacos utan bröd
Kvällsfika: ProPud

Lördag:
Frukost: Proteinpannkakor med vaniljkesella och bär
Mellanmål: Acaibowl
Lunch: Mangosallad med bönor och fetaost
Mellanmål: Tonfisk med lite grönsaker
Middag: Hemmagjord pizza
Kvällsfika: Fruktsallad eller snacks, idag får du gotta dig!

Söndag:
Frukost: Omelett med härlig sallad till
Mellanmål: Kvarg med Fun Light och bär
Lunch: Sparrissoppa
Mellanmål: Bärsmoothie
Middag: Fiskgryta
Kvällsfika: Fruktsallad med ProPud vanilj

Bristningar

NamnlösJag, precis som många andra har också bristningar. Dessa fick jag för ca 10 år sedan, såhär ser dom ut idag. Marcelo har också bristningar men på ryggen efter muskeltillväxten av träningen.


Hej hej fina du!!

Jag är 15 år och har bristningar på min rumpa, och jag bara undrar om du vet något man kan göra för att få bort de?? Det är inte så att jag mår dåligt över det men skulle helst inte vilja ha de. Vet att man typ kan göra laser (??) eller något sådant på salong men med tanke på att jag bara är 15 är det nog inte så bra ide.. Tacksam för svar!

Kram

SVAR: Hallå!
Vet du vad? Nästan alla människor i hela världen har bristningar, män, kvinnor, du, jag och varför vi har dom är för att kroppen vuxit fort tex i puberteten eller när vi tränar och det är ett tecken på att allt fungerar som det ska. Går man snabbt upp i vikt, magen och brösten växer under en graviditet ja då är det väldigt vanligt att man får bristningar på dessa ställen. Det betyder att huden har bara inte hunnit med när resten av kroppen växt och det är inget vi kan påverka.

Bristningar är som mest synliga i början och då kan dom vara lite röda och blåa och då kan man behandla dom. Det finns olika crèmer för det men ska jag vara ärlig så tror jag inte så mycket på dom. Bristningar bleknar med åren, jag själv fick mina i tonåren och idag syns dom inte alls så mycket. Sedan har jag fått en del på rumpan och lite på mina armar pga min träning men jag ser det inte som något störigt utan då vet jag att det går åt rätt håll.

Jag vet att vissa kan känna sig obekväm i bristningar för att dom ser så olika ut, vissa har mer och vissa har mindre. Ett tips är att inte sola dom när dom är röda/ blå för då läker dom inte lika bra. Sedan kan man brun utan sola sig för att dölja dom lite mer, jag själv upplever inte att mina syns så mycket när jag är brun. Men kom ihåg, vi alla har dom, mer eller mindre. Och kom ihåg; Your Body Is Not Ruined, You’re A Tigress Who Earned Her Stripes. 😉

The Power of Makeup!

I den här filmen vill jag visa er vad makeup faktiskt gör med ett ansikte. Kom ihåg att alla kändisar ni ser på tidningsomslag inte ser ut som dom gör på de bilderna. Det är så många timmar på makeupen och även retuscheringen, bakom all makeup och Photoshop så ser dom ut som vem som helst! <3

 

Namnlöst-1

After WörkOut!

Jag håller på att fixa mig för fullt för idag blir det lite event och möten i stan. Jag ska möta upp Daniel eftersom vi ska iväg på en rolig Ben&Jerry´s grej, det ni. Kameran och vlogg-kameran är med så ni kommer att få se hur roligt vi kommer att ha det. Sedan ska jag på ett möte som jag verkligen sett fram emot. Ni vet ju hur mycket jag älskar träning, hälsa och kost!? Och ni kanske har förstått det men jag tar upp detta ändå, det är så att jag älskar att fördjupa mig i olika ämnen och framför allt utbilda mig. Jag tyckte inte om att plugga i skolan men när jag får välja de ämnen som jag är intresserad av då kan jag plugga hur mycket som helst för när jag är intresserad och det är kul ja då lär jag mig.

Jag har utbildat mig till makeupartist för att jag älskar skönhet och makeup men min passion för träning och kost är lika stor och förutom att jag dagligen får så många frågor kring detta ämne så är det något jag vill lära mig mer av så därför kommer jag att…. trumvirvel… UTBILDA MIG INOM TRÄNING OCH KOST! 😀 Eller ja, jag ska på ett möte om det idag så jag får ett hum om vad det krävs från mig, vad jag behöver veta om utbildningen och så. Det som jag verkligen tycker är så kul med detta är att jag äntligen kommer kunna hjälpa er som har så mycket frågor kring träning, kost och hälsa och faktiskt veta vad jag snackar om.

Så ja, tada, dagens stora grej. Vad tror ni? 😀

Här kommer i alla fall en härlig bildbomb från gårdagens otroligt roliga träning med WörkOut! Och mina träningskläder är från Kari Traa, ni hittar dom >>HÄR!


P3300012P3300021Vi arbetar väldigt mycket tillsammans för att ha en bra gemenskap i gruppen, något som Pischa verkligen lyckats med!P3300113 P3300105 P3300135 P3300151 P3300279 P3300274Alltså vi har alltid så här jäkla roligt när vi tränar! 😀 

Och eftersom det är så kul brukar jag alltid stanna kvar efter passen för att chilla, leka och testa lite nya saker. Och Pischa hade en grej som vi var tvungen att testa och ja, ni kan så på bilderna hur det gick. 😀
IMG_8343-2Vi hamnade i alla möjliga konstiga ställningar. Denna bild är från IMG_8348-2Asså ahahahaha! Även denna bild är från P3300334Hmm, hur ska vi göra detta?P3300336Fokuserade!P3300337Alltså gud, jag ser så bajsnödig ut. Tar i för kung och fosterland. 😀IMG_8323-2Och vi klarade det! Hur? Ja det är en karamell ni får suga på. 😉 Bilden är från Pischas.se.

Innehåller affiliate.

Lite variation på frukosten!

P3310341 P3310342 P3310343
Hej på er!
Igår kom matleveransen som jag beställt och det var så underbart att starta dagen med någon annat än gröt. Missförstå mig rätt, jag älskar havregrynsgröt men det kan bli tjatigt att äta det varje dag flera dagar i sträck, så det blev en acaibowl. 😀

Igår kära ni, igår nådde vi 30,000 prenumeranter på min Youtubekanal vilket är helt galet. Det har gått så fort jag menar enda dagen firar vi 20k och nu 30 och det gör vi med en ny vloggvecka så idag börjar jag spela in men som alltid kommer en skönhetstips upp idag kl 12 i filmformat. 😀

Acaibowl:
En banan
Ca 1,5 dl frysta blåbär
1 dl mjölk (vanligt, mandel eller kokos)
1 msk jordnötssmör
2 msk Acaipulver
Mixa allt och toppa med frukt, bär och granola. 😀